Avatar billede leif Seniormester
17. februar 2005 - 20:57 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

Don't Replicate Template

Hej,

Hvordan kan jeg undgå at en template bliver replicated mellem 2 servere, selvom templaten ligger på begge servere ?

Jeg har 2 servere, men den af flere årsager skal den ikke prøve at replikere de standard templates der ligger !

Fra
Leif
Avatar billede karstenv Nybegynder
18. februar 2005 - 08:23 #1
Du skal på egenskaber for database og der under "Repælation settings" og igen under "Other" , sætte flueben for "temporerely disable repilkation for this database" så replikere de ikke.
Avatar billede ragnvaldur Nybegynder
18. februar 2005 - 08:23 #2
På connection dokumentet mellem serverne, kan du tiføje templatens filnavn i feltet "Files/Directory Paths to NOT Replicate" på "Replication/Routing" fanebladet.
Avatar billede karstenv Nybegynder
18. februar 2005 - 08:46 #3
Det jo en mulighed, men mit gæt er at de baser er på de servere som du har i cluster, og hvis det er rigtig så skal det slåes fra et helt andet sted, nemlig i Cluster Directory.
Avatar billede jogii Nybegynder
18. februar 2005 - 08:58 #4
ser jeg syner? hvordan kan 2 personer, der læser en post som er skrevet 11 timer tidligere, submitte et svar i præcis samme sekund. Godt gået drenge!

Jo, begge foreslåede løsninger er valide. Men lad være med at skælde ud nå du bagefter ikke kan få databasen til at replikere når du virkelig ønsker det. Dert tager kun en ½ time at finde "fejlen".

En anden mulighed er at rette ACL til så serverne ikke har Designer/Administrator rettigheder i databasen. Så kan du som adinistrator udføre en "personlig" replikering efter behov.

Jeg måtte lige komme med et svar så det bliver muligt at dele dine 15 point op i passende klumper :-)
Avatar billede leif Seniormester
20. februar 2005 - 18:31 #5
ragnvaldur -> Kan man ikke skrive *.ntf ?
Avatar billede ragnvaldur Nybegynder
21. februar 2005 - 08:51 #6
Jeg ved ikke om man kan bruge wildcards i det felt (det må næsten komme an på en prøve).

Hvis det er for at slippe for at taste alle filnavnene ind, så kunne du lave en "dir *.ntf /b > ntffiles.txt" i din DATA folder, og så copy/paste indeholdet af ntffiles.txt filen over i feltet. Hvis du har .ntf filer i underfoldere, så kan du også tilføje en /s parameter, men så kommer hele stien med (f.eks d:\lotus\domino\data\names.ntf).

Hvis du kører i et 6.x miljø, så kan du også samle alle dine templates i en folder, og angive denne folder i feltet - men det virker altså kun i et 6.x miljø.
Avatar billede leif Seniormester
21. februar 2005 - 22:05 #7
Det ser ikke ud til den ville acceptere *.ntf, så nu her jeg sat den sidste løsning ind, så må vi se om den så vil.
Avatar billede jogii Nybegynder
22. februar 2005 - 08:16 #8
Skulle du beskytte flere templates eller kun få?
Avatar billede leif Seniormester
22. februar 2005 - 09:04 #9
Det drejede sig om alle !