Avatar billede morientes Nybegynder
17. februar 2005 - 17:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kommer jeg i gang?

Jeg vil gerne have installeret Oracle, da jeg lige er begyndt at bruge det på mit studie. Jeg synes, det virker temmelig indviklet at få det op at køre, så kan nogen forklare, hvordan man sætter det op, så man kan komme i gang med at bruge det, når man bare er en enkelt bruger på en enkelt pc?

Jeg har indtil videre hentet og installeret Oracle 10g og Oracle Developer Suite 10g.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2005 - 18:10 #1
Du skal ud og have fat i en bog !

Man lærer ikek Oracle af en 5 siders tutorial på nettet.
Avatar billede morientes Nybegynder
18. februar 2005 - 02:13 #2
Skal jeg bruge en bog for at sætte det op, så det kan bruges? Er det virkelig så kompliceret at sætte op? Hvis du mener en bog til selve db-udviklingen, så har jeg en i forvejen.
Avatar billede asger.jensen Nybegynder
18. februar 2005 - 07:26 #3
Nu skriver du ikke lige hvad platform du kører på. Men da du er studerende er det sikkert Linux. En god start er Oracles "Oracle By Example" som du kan finde på http://www.oracle.com/technology/obe/obe10gdb/index.html . Her er både installation/brug af Database, Jdeveloper m.m. beskrevet i letfattelige dokumenter fyldt med skærmbillede dumps af hvad man skal gøre undervejs.

Vil man prøve nogle lidt mere avancerede database features af kan dette gøres uden ret meget installation ved at hente nogle Oracle VMWare images der indeholder en færdigpakket installationer på Linux. Læs her http://www.oracle.com/technology/tech/linux/vmware/index.html .
Avatar billede arne_v Ekspert
18. februar 2005 - 07:43 #4
Jeg mener en bog til hvordan du sætter det op.
Avatar billede morientes Nybegynder
18. februar 2005 - 12:04 #5
Jeg kører XP. Er der i øvrigt nogen, der ved, hvor man kan downloade ældre versioner af Oracle (7 el. 8)?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. februar 2005 - 19:56 #6
Desværre er det kun 9 og 10 der kan downloades fra Oracle.

Der er sikkert mange som har en 7 eller 8 liggende. Men der er nok nogle
licens mæssige problemer med at gøre dem tilgængelig for download !