Avatar billede gizp Nybegynder
17. februar 2005 - 11:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Medion 20" skærm

Ved godt at dette ikke er et forum for tv eksperter ;) Men det er vel næsten det samme man skal kigge efter.

Jeg står og mangler et fjernsyn, og har simpelthen ikke plads til et normalt 20" tv.

Derfor har jeg kig på denne skærm: (2 forskellige links ;))

http://www.proshop-direkte.dk/ShowProduct.aspx?prodid=42578
http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=119697

Er det et okay tv?

/gizp
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2005 - 11:55 #1
medion er ikke ligefrem et mærke jeg kan anbefale det er ikke omfattet hvad man kan kalde kvalitet desværre .

kontrasten 500:1 er alt for lidt til lcd tv

panasonic er oppe i 6000:1 til sammenligning

pcworld har i januar 2005 bladet lavet en artikkel om lcd tv

brug hellere pengene på et ordentligt 28" wide screen tv
Avatar billede runzor Nybegynder
17. februar 2005 - 11:58 #2
umiddelbart ser det ud til at være ok... i hvert fald i den prisklasse. Det er klart at hvis du spænderer flere penge får du også mere, men i den gruppe du ligger i vil jeg sige at det er et ganske fornuftigt tv. Ville ikke tvivle med at købe det selv
Avatar billede runzor Nybegynder
17. februar 2005 - 12:02 #3
jetdirect: hvilken model snakker du om? jeg har aldrig set et tv med 6000:1. Med mindre det er en slåfejl og du mener 600:1
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2005 - 12:04 #4
billed formatet er 4:3

det er ikke et widescreen så når dr begynder fast og sende 16:9 bliver billedet strukket
Avatar billede gizp Nybegynder
17. februar 2005 - 13:40 #5
jetdirect >> Det er ikke fordi jeg bruger mit fjernsyn hver dag. Men nu kører jeg faktisk selv på en Medion laptop, som ingen problemer har. (Ikke en fra Aldi). jeg har faktisk heller aldrig hørt noget negativt om Medion?

Det jeg nu tænkte mest på om var for lavt, det var opløsningen på 640*480.
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2005 - 14:01 #6
det var et panasonic tv der har den høje kontrast ,jeg ved godt man ikke kan sammenligne

http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1112548_l14/index.html

som alm bruger skal den bærbare nok være fin

jeg har haft en del medion bærbare mellem hænderne hvor de er blevet brugt firma mæssigt og der har der været problemer med kompatibliteten når det har drejet sig om speciel programmer

tog man samme programmer på en ibm tp så var der ingen problemer
Avatar billede gizp Nybegynder
17. februar 2005 - 14:34 #7
jetdirect >> Det har så "kun" 4000:1.

Men igen er opløsningen på Medion tv'et iorden?
Avatar billede runzor Nybegynder
17. februar 2005 - 16:36 #8
jetdirect: jeg mener det er vigtigt at bemærke at det tv du henviser til er næsten dobbelt så stort som det gizp nævner i sit spm. derfor er det klart at kontrasten har bedre spillerum og jeg tror heller ikke prisen er på samme niveau :-)
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2005 - 23:42 #9
for 5000 kan man få et philips 28" wide screen incl org bord der leverer bedre billed end tft skærmen

http://netbutikken.coop.dk/merlin/show_product.asp?sub%5Fdept%5Fid=11&dept%5Fid=83&pf%5Fid=3844434

tft og plasma kan endnu ikke slå crt glas skærme
Avatar billede gizp Nybegynder
20. februar 2005 - 00:28 #10
jetdirect >> Men nu skriver jeg jo at jeg vil have en fladskærm pga. at jeg ikke har plads til et sådan stort tv. Det fylder for meget , i forhold til mit forbrug af det.
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2005 - 00:23 #11
tdc har haft en medion 27" lcd til omkring de 7000 i deres butikker
Avatar billede gizp Nybegynder
22. marts 2005 - 08:52 #12
Nå, tager en tur til tyskland. Har lagt mærke til de er meget billigere dernede.