Avatar billede blakoe Nybegynder
17. februar 2005 - 11:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

gps-software til 2 pda-ere

Min kone og jeg har begge en pda. Nu vil vi gerne have gps-udstyr til bilen. Jeg vil gerne kunne benytte min pda, når hun kører i bilen, og omvendt.
Mit spørgsmål er så, om vi så skal købe 1 gpsmodtager og 2 softwarepakker, eller om vi kan nøjes med 1 af hver, og så dele softwarepakken?
Avatar billede dach Nybegynder
17. februar 2005 - 13:41 #1
Som med alm. PC-software, må I ikke dele programmet på 2 maskiner. I skal derfor købe 2 softwarepakker (f.eks. TomTom 3), som koster ca 1200 stk. Herudover kan I dele GPS-modtageren. Hvis I begge kan køre Bluetooth, kan I købe en modtager for ca. 1000.
I kan evt. købe én bundle med software & GPS, samt én software pakken uden GPS. Det vil være lidt billigere.
Hvis I anvender samme PDA model /type, kan I tillige dele holderen og strømkablet.
Avatar billede blakoe Nybegynder
17. februar 2005 - 14:02 #2
Ok, man må åbenbart ikke, men KUNNE man gøre det hvis man ville?
Avatar billede dach Nybegynder
17. februar 2005 - 14:19 #3
alt er muligt :)
Avatar billede jpvj Nybegynder
17. februar 2005 - 14:20 #4
TomTom 3 kræver registrering på den enkelte PDA, så der er ikke direkte muligt.

Jeg skal ikke udtale mig om crackede versioner, da det ikke interesserer mig samt er i strid med reglerne på E ...
Avatar billede dach Nybegynder
17. februar 2005 - 14:25 #5
Helt enig - jeg opfordrer skam heller ikke til noget.
Personligt synes jeg at TomTom 3 er billig, i forhold til hvad det kan. Når man tænker på al den tid & benzin man kan spare, er pengene givet godt ud - uanset at der skal købes 2 softwarepakker
Avatar billede blakoe Nybegynder
17. februar 2005 - 16:56 #6
Fordi man f.eks gerne vil vide, hvordan man tuner en knallert, er det jo ikke sikkert at man gør det.
Men tak for svaret, jeg lukker spørgsmålet nu.