Avatar billede simonbrinck Nybegynder
17. februar 2005 - 11:21 Der er 4 kommentarer

OnBoard Adio på TV-kort

Hej expertz.

Jeg har i dag fået et WinFast TV-2000 XP tv-kort, og har indtil videre brugt 4 timer på at prøve at få lyden til at virke. Jeg kan sagtens opfange signal fra dr1 og tv2, men jeg kan ikke høre noget.
Det er meningen at man skal forbinde tv-kortet med lydkortet eller bundkortet med sådan en ledning som man også bruger til at forbinde cd-afspiller med bundkortet (tynd, smal ledning, onboard sound). Mit lydkort er et M-Audio Delta Audiophile 2496 med opdaterede drivere. Man kan ikke tilslutte onboard sound ledningen til lydkortet så jeg har sat det ned i bundkortet.

Er det fordi jeg skal installere drivere til bundkortets lydkort fordi det er det jeg har tilsluttet tv-kortet til?

Det hjælper ikke at prøve at ændre output-indstillinger i tv-programmet.

Kan jeg have vendt ledningen mellem tv-kortet og lydkortet forkert?
Avatar billede simonbrinck Nybegynder
17. februar 2005 - 11:22 #1
titlen skulle selvfølgelig have været OnBoard Audio på TV-kort, og ikke Adio ;-)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. februar 2005 - 11:27 #2
Til mit TV tuner kort var der en lille ledning med, med jack stik i beggen ender. Dette forbinder TV kortet til lydkortet (bag på maskinen)
Avatar billede simonbrinck Nybegynder
17. februar 2005 - 11:28 #3
ja, men det er der ikke på mit
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. februar 2005 - 12:11 #4
Er det ikke rigtigt at der er 3 jack stik bag på dit TV kort?

1 Stereo phone jack for audio input
1 phone jack for I/R sensor

og sidst men ikke mindst den du skal forbinde til Line in på dit lydkort:
1 Stereo phone jack for audio output