Avatar billede stormlic Nybegynder
17. februar 2005 - 10:10 Der er 8 kommentarer

Hvad er forskellen mellem Citrix og RDP(Terminal Server)?

Jeg køre iøjeblikket nogle test med diverse programmer på en Windows 2003 Terminal Server. Men et af programmerne kan ikke køre for flere brugere på éngang. Jeg har skrevet til producenten, for at høre, om der kommer en udgave, som kan køre på en Terminal Server. Svaret var, at de er igang med at lave en udgave, som kan køre på Citrix. Kan jeg bruge den til noget?
Avatar billede leif Seniormester
17. februar 2005 - 10:59 #1
Sandsynligvis ! Forskellen mellem Terminal Server og Citrix er mest hvem har lavet produktet !
Avatar billede stormlic Nybegynder
17. februar 2005 - 11:03 #2
men er der forskel på hvordan programmerne afvikles?
Avatar billede leif Seniormester
17. februar 2005 - 11:18 #3
Skal jeg være ærlig ? Så kan jeg faktisk ikke huske om der er forskel ! Men har dog altid sagt at Citrix er det bedste at køre, men det dyreste !
Avatar billede leif Seniormester
17. februar 2005 - 11:21 #4
Altså huske om der er forskel på den måde den afvikler programmerne !

Hvad er det for et program ?
Avatar billede stormlic Nybegynder
17. februar 2005 - 13:45 #5
SigmaPlot
Avatar billede lap Nybegynder
17. februar 2005 - 16:55 #6
Der er ingen forskel i afviklingsmetode under citrix og terminal server. Forskellen ligger i måden du kommunikerer med serveren.

Derudover er der en masse andre praktiske ting med citrix.
Avatar billede stormlic Nybegynder
21. februar 2005 - 08:44 #7
lap, vil du fortælle mere om citrix?
Avatar billede lap Nybegynder
21. februar 2005 - 20:56 #8
citrix er bedre i stordrift omkring deployment, printerdrivere, administration af brugere, publicerede applikationer baseret på sikkerhedsgrupper osv.

Det vil sige, at administrationen er bedre hvis du har mange brugere med forskellige printere og ønsker mulighed for at give forskellige applikationer til forskellige brugere.