Avatar billede m.stigsen Nybegynder
17. februar 2005 - 09:09 Der er 40 kommentarer og
1 løsning

out of range

Jeg har lige fået ny fladskærm!

Den kører fint når den er startet op i windows, og man kan også se Bios setup..

Hvor er indstillingen jeg skal ændre for at få billede på hele vejen gennem opstart??

Min system er:
Skærm  :  KTC fra SHG 17" max res. 1280x1024 75hz
GFX    :  Terratec ATI Radeon 9200se
MB      :  Asus P4PE-X bios rev. 1005
OS      :  Windows XP pro
Avatar billede rossoneris Nybegynder
17. februar 2005 - 09:16 #1
Det spørgsmål forstår jeg ikke lige. Fladskærmen virker fint i windows og du kan se Bios ? - hvad er det du mangler?
Avatar billede articfruit Nybegynder
17. februar 2005 - 09:20 #2
Bruger du dvi? Så kan det godt være at du først kan se billedet når windows er startet op...!
Avatar billede m.stigsen Nybegynder
17. februar 2005 - 09:21 #3
den viser eksempelvis ikke menuen hvor man vælger fejlsikret tilstand o.s.v.
samt windows xp logo den viser end ikke hvor den boot'er fra!!
Avatar billede m.stigsen Nybegynder
17. februar 2005 - 09:22 #4
Nej min skærm har ikke DVI stik
Avatar billede m.stigsen Nybegynder
17. februar 2005 - 09:24 #5
min bror har en Di-fusion skærm, den gjorde det samme, men han kan ikke huske hvordan han fik den til det... Han bruger heller ikke DVI
Avatar billede backside Nybegynder
17. februar 2005 - 09:33 #6
Har du en "Select Display Device" i BIOS?
Avatar billede m.stigsen Nybegynder
17. februar 2005 - 09:35 #7
Ikke noget jeg har fundet!! Men tror du det kan være i en nyerer bios?
Avatar billede m.stigsen Nybegynder
17. februar 2005 - 10:20 #8
Har stadig ikke fundet noget..
Og jeg har hentet og installeret en opdatering (rev. 1007)
Avatar billede m.stigsen Nybegynder
17. februar 2005 - 10:36 #9
Er det mit graffikkort, skærm eller hva faen er det??
Avatar billede rossoneris Nybegynder
17. februar 2005 - 10:45 #10
Det er uden tvivl i bios løsningen skal findes.

Har du prøvet med en anden skærm - er dette samme problem? Eller prøve skærmen på en anden pc
Avatar billede backside Nybegynder
17. februar 2005 - 11:35 #11
Jeg er nu også overbevist om at hverken skærm eller kort fejler noget.
Avatar billede backside Nybegynder
17. februar 2005 - 11:36 #12
Ok, det lød da helt tåbeligt....
Men du forstår nok meningen. ;)
Avatar billede m.stigsen Nybegynder
17. februar 2005 - 12:16 #13
Jeg har ikke forsøgt med en anden fladskærm!! Den gamle crt skærm viste billedet fint!!
Jeg tror heller ikke nogen af delene er defekt! Men det er jo lidt irreterende hvis man f.eks. en dag skal bruge systemgendannelse!
Avatar billede m.stigsen Nybegynder
17. februar 2005 - 12:17 #14
Men er der nogen der kan sige mig hvad indstillingen kunne hedde i bios.. Der må der være nogen der er eksperter i Asus! :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2005 - 12:47 #15
Jeg tror, at det er dit grafikkort der tror den stadig har sin CTR skærm koblet på, og derfor forsøger at vise skærmbilledet i den opløsning du kørte med sidst på CTR skærmen.

På med den gamle CTR skærm, og vælg en opløsning og opdateringshastighed, som din nye fladskærm kan håndtere.

Sluk, skift til den nye skærm og genstart.
Avatar billede m.stigsen Nybegynder
17. februar 2005 - 13:02 #16
Hmm.. ja.. Men ændrer det på størrelsen hele vejen gennem opstarten? for når man skal logge på netværket står menuen der.. og det kører resten af vejen.. med samme opløsning som før! 1280x1024 75hz
Avatar billede m.stigsen Nybegynder
17. februar 2005 - 13:03 #17
Men jeg vil da prøve, kan der ikke ske noget ved..
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2005 - 13:09 #18
ja, gør det !
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2005 - 13:43 #19
Jeg tror jeg har misforstået dig.

Er det således, at den kører som du vil have det, når den er BOOTED færdig i XP ? ?
Avatar billede m.stigsen Nybegynder
17. februar 2005 - 13:45 #20
Ja.. lige præcis!! Det er lige fra den starter med at boote.. og så til xp er indlæst..
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2005 - 13:47 #21
Og det eneste du ser i denne periode, er hvad BIOS har fundet af hardware ?
Avatar billede m.stigsen Nybegynder
17. februar 2005 - 13:50 #22
Ja lige præcis! man ser lige det første billede, med mb/bios version, drev o.s.v.
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2005 - 14:02 #23
Den del skal enhver fungerende skærm kunne vise.

Menuen med fejlsikker tilstand kommer kun frem, hvis du trykker på F8 under Power On Self Test POST, så det er sådant set kun XP logo, der vises når BIOS er færdig, og har overdraget den videre start til XP, der mangler.
Avatar billede screem_brille Novice
17. februar 2005 - 14:02 #24
i så fald skal du også se det billede med fejlsikret tilstand os., de er i samme opløsning som BIOS / post billedet.
Avatar billede m.stigsen Nybegynder
17. februar 2005 - 14:05 #25
Den skriver normalt noget med
update succesfuld
boot from atapi cd-rom: Failure
o.s.v. det gør den ikke mere!!
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2005 - 14:13 #26
Update succesful skriver den lige efter den har vist bokse med hardware og resourser inden i (IRQ, Serielle porte, diske og så videre), så de bokst har du heller ikke mere. Det er altså kun starten af BOOT den viser. Det fatter jeg ikke en bjælde af.
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2005 - 14:16 #27
Kan du lokke den til menuen med fejlsikker tilstand, ved at trykke F8 under POST ?
Avatar billede m.stigsen Nybegynder
17. februar 2005 - 14:43 #28
nej.. det kan jeg ikke.. De viser absolut ingenting overhovedet!!
Jeg er ved at se om jeg kan finde en anden bios til mit gfx kort!
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2005 - 14:45 #29
Jeg tror ikke det er det, men som allerede nævnt, kunne du prøve at koble skærmen til en anden PC, og se hvad den så siger.
Avatar billede m.stigsen Nybegynder
17. februar 2005 - 14:47 #30
Jeg har kun lige en bærbar i nærheden.. men jeg vil prøve.. det burde kunne la sig gøre!!
Avatar billede m.stigsen Nybegynder
17. februar 2005 - 15:10 #31
Den bærbare viser slet ikke samme billede.. og kører kun på dens egen skærm under opstart!!
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2005 - 15:15 #32
Kan du heller ikke komme ind i BIOS ?
Avatar billede m.stigsen Nybegynder
17. februar 2005 - 15:22 #33
Jo.. det kan jeg!
Avatar billede m.stigsen Nybegynder
17. februar 2005 - 16:04 #34
Men der er så vidt jeg kan se ingen indstillinger her til det!! Men jeg vil prøve at få fat på en anden computer og se om den vil gøre det samme!!
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2005 - 16:21 #35
Ja, du skal have verificeret, at det ikke er din nye skærm, der har problemer.
Avatar billede m.stigsen Nybegynder
17. februar 2005 - 16:26 #36
ja.. det blir jeg nødt til jo! Men det lyder usandsnligt synes jeg!
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2005 - 16:30 #37
Enig !
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. februar 2005 - 13:14 #38
Har du fundet ud af noget ?
Avatar billede m.stigsen Nybegynder
27. februar 2005 - 21:14 #39
ja.. jeg har haft en anden computer på besøge.. på denne viser den billedet fint!!
Avatar billede m.stigsen Nybegynder
01. marts 2005 - 14:29 #40
HAHA!!

Jeg fandt ud af hvad problemet var... Men hvorfor det er sådan ved jeg ikke!!

Men hiver man super-VHS stikket til fjernsynet ud viser den billedet normalt!!

Lukker og slukker.. takker for hjælpen selvom jeg selv fandt fejlen!!
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. marts 2005 - 12:53 #41
Du skal markere dit navn til venstre, og så trykke på accepter førend det er lukket.