Avatar billede kapsel Nybegynder
24. marts 2001 - 00:41 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

hmm, vurdering af en lidt alternativ side.. :)

Hej

Hop lige forbi http://graestoerv.kapsel.dk/nykapsel.dk/ og se layoute\'et.. Hvad syntes i om det ? Det er -meget- alternativt, men det er meningen.. Der er ikke rigtig noget tekst endu, ville bare gerne have jeres meningen inden jeg går vidre... hygge !

</kapsel>
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. marts 2001 - 00:47 #1
Jeg ved ikke hvor alternativt det er. Stort \"logo\", venstrestillet menu osv... lige efter bogen...

Gul med sort skrift er en ok kombination. Gode kontrastfarver.

Din grafitti er meget oldschool. Bringer tankerne tilbage til de senere firsere. Er det meningen, er det ok.

NanoQ
Avatar billede annikadk Nybegynder
24. marts 2001 - 00:49 #2
Om jeg vil kalde det alternativt ved jeg nu ikke, men har absolut intet imod det.
Det eneste jeg har, var at jeg måtte kigge 3 gange for at læse kapsel.dk foroven, men det skal jo være det look når det er på den måde.

Den gule er frisk, men ikke skærende...
Avatar billede kapsel Nybegynder
24. marts 2001 - 00:51 #3
heeh, mente bare.. gul baggrund, anderledes logo/overskrift og en smølf i midten.. :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. marts 2001 - 00:54 #4
well... så er www.guleroden.dk jo også alternativ... selvom den er uden smølf ;)

Eneste ting jeg mener du lige skal tænke over, er dit logo. Jeg synes ikke det virker professionelt med det firserlook, med mindre det tydeligt fremgår det er MENINGEN :)

www.fotx.net/NanoQ
Avatar billede annnrz Nybegynder
24. marts 2001 - 00:55 #5
Til NanoQ -> den \'graffiti\' som du kalder den, der ligger på Kapsel\' side er bestemt ikke oldschool, måske bør du lige tjekke dit bagland og kaste et kort blik tilbage på \"firserne\" som du snakker om... De meget let læselige bogstaver er lavet med vilje for at \"alle\" kan læse dem...tag et kig forbi http://BYSTE.subnet.dk - Det er os der har stået for banneret...

- aRNE , BYSTE
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. marts 2001 - 00:58 #6
annnrz, jeg har vist mit bagland i orden :)

Jeg henviser mere til farvesammensætning end streg.

Vælg evt. kun at bruge outline som på logoet på siden du henviser til. Alternativt gør det lidt mere \"avanceret\" og giv det et spraylook i mere autentiske farver.

Avatar billede kapsel Nybegynder
24. marts 2001 - 01:01 #7
man kan jo evt. kigge orginalen på http://byste.s5.com/kapsel.jpg

farverne var oprindeligt lavet \"midlertidig\" for senere at ændre dem til noget andet, men har ingen idéer til hva\' det skulle være.. :)
Avatar billede annnrz Nybegynder
24. marts 2001 - 01:02 #8
NanoQ--> nu ligger landet sådan at skitsen er tegnet med kuglepen og IKKE farvelagt, farvekombinationen er udelukket valgt af Kapsel.... med andre ord, skitsen var med sorte outlines ved \'levering\' .....ok?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. marts 2001 - 01:05 #9
kapsel, det link giver:

Forbidden
Host: [194.239.168.73] ip73.konxr1.ras.tele.dk

You do not have permission to access http://byste.s5.com/kapsel.jpg
Data files must be stored on the same site they are linked from.

Thank you for using Freeservers

annnrz, med sorte outlines kan jeg væsentligt bedre forholde mig til den... da det jo netop er en skitse så.

Prøv evt. at holde alle bogstaver i samme farve... det vil give et noget bedre indtryk :)
Avatar billede annnrz Nybegynder
24. marts 2001 - 01:06 #10
til Kapsel
hov, linket til KAPSEL.JPG på byste.s5.com er vist ik liiiiige i orden *g* tjek det her ->>

http://bystefiles.subnet.dk/pics/kapsel.jpg

-aRNE,BYSTE
Avatar billede kapsel Nybegynder
24. marts 2001 - 01:07 #11
kig evt http://graestoerv.kapsel.dk/nykapsel.dk/kapsel.dk.jpg

det var før jeg begyndte at farvelægge
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. marts 2001 - 01:07 #12
Der ser det jo faktisk meget mere fornuftigt ud..
Avatar billede annnrz Nybegynder
24. marts 2001 - 01:08 #13
nanoQ-->

har du endnu ikke fattet at det ikke er mig der har farvelagt skitsen siden du skriver:

\"annnrz, med sorte outlines kan jeg væsentligt bedre forholde mig til den... da det jo netop er en skitse så.

Prøv evt. at holde alle bogstaver i samme farve..\"

-er det danske sprog virkelig så svært at forstå?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. marts 2001 - 01:11 #14
annnrz, fald nu lige lidt ned...
Du HIDSER dig jo op...

annnrz, med sorte outlines kan jeg væsentligt bedre forholde mig til den... da det jo netop er en skitse så. <- var minded på dig...

Prøv evt. at holde alle bogstaver i samme farve..\" <- var minded på kapsel...
Avatar billede kapsel Nybegynder
24. marts 2001 - 01:15 #15
men i syntes overskriften med hvid tekst er bedre ?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. marts 2001 - 01:17 #16
kapsel, evt bare med sort streg... lav den transperent :)

Det er muligt det giver siden et for \"fladt\" udtryk... men i så fald, prøv med samme fyldfarve på hele logoet... Jeg ved ikke hvilken farve ville være bedst... men både farven på første og sidste \"K\", samt P\'et fungerer ok til den gule baggrund :)
Avatar billede convinius Nybegynder
25. marts 2001 - 01:13 #17
jojo fed side.....til børn
Avatar billede ezzuk Nybegynder
25. marts 2001 - 15:06 #18
logoet i toppen kan sgatens gøres mindre, uden at resultatet vil blive så meget grimmere. 53 kb er simpelt hen for meget.

andet vil jeg ikke kommentere, da det ser ok ud...
Avatar billede convinius Nybegynder
25. marts 2001 - 15:09 #19
Logoet i toppen skal højst være 20 kb.  :-)  - En lille tommefinger regel jeg har lært.....
Avatar billede ezzuk Nybegynder
25. marts 2001 - 17:51 #20
kunne du ikke bruge vores råd? :-(
Avatar billede kapsel Nybegynder
25. marts 2001 - 17:55 #21
næ, det var ikke det jeg spurgte om ?
Avatar billede ezzuk Nybegynder
25. marts 2001 - 17:59 #22
nå, jeg kom bare med min mening om hvad der kunne gøres bedre