Avatar billede lnk Nybegynder
24. marts 2001 - 00:39 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Beeeeeep Beep Beep med Abit KT7A-Raid

Har lige sat mit nye system sammen ( se specs i bunden) Mit problem er at hver gang jeg kold starter min PC fortæller bundkortet mig at der ikke findes noget grafikkort. Har læst inde på et Abit forum at der er rigtig mange som også har problemer med samme setup så jeg ville lige høre om der også var nogle herhjemme som har disse problemer, eller som har løst dem? Noget siger mig at det måske er min strømforsyning som ikke leverer nok ampere til I/O Voltage på bundkortet. Har overvejet at få fat i en Enermax 431Watt PSU.

System

1200Mhz Thunderbird (266FSB)
Abit KT7A-Raid
Taisol CGK742092 med Artic Silver
128MB Apacher pc133Mhz
Asus V7700 Geforce2 GTS 32MB Pure
2 IBM 45GB 75GXP på Raid
SB Live 1024
A-Open HQ-08 (300W)
WinME
Avatar billede kurtj Nybegynder
24. marts 2001 - 00:42 #1
Aopens PSU skulle ellers levere strøm nok til T-bird.
Avatar billede makse Nybegynder
24. marts 2001 - 00:46 #2
Fra http://www.apushardware.com/faqs/kt7faq/kt7faq.htm

Why does my system not boot with the Asus V7700 AGP Card?

In an email to me from the support desk at Monarch Computer Systems, they said that problems occur 80% of the time with the V7700 Pure 32MB and V7700 Deluxe 64 MB, but that they have not seen this problem occur with the V7700 Deluxe 32MB or the V7700 Pure 64 MB. The problems do not occur with other motherboards.

This problem can sometimes be resolved by raising the I/O voltage in the BIOS to 3.4v and/or raising the AGP Driving Strength to EA or FF in the Advanced Chipset Features of the BIOS.  It has also been reported that flashing to the 2.14 bios
available on the Asus web site (ftp page) solves the problem.  Also see the ABIT FAE advice.  If these solutions do not work for you, you may wish to return you card to Asus for a newer replacement - the fault appears to be theirs.

One user warned me that despite the above advice, with his KT7 and Asus 7700 deluxe graphics card (BIOS revision 2.15.01.14), he still could not achieve stability.  He claimed that neither ASUS nor ABIT would accept responsibility and advised users to stay clear  of this graphics card until the problem is resolved.  My best guess is that the Asus 7700 must be marginally compatible with the KT7, depending on the tolerances of the particular components on each board.  Hence the mixed reports of success.  Your choice.

Another user found that by setting the Delay for HDD to 2 seconds in Advanced BIOS Features page of the BIOS allowed the machine to boot correctly - as it prevents both the disks and graphics card from drawing too much current at the same time.

Avatar billede lnk Nybegynder
24. marts 2001 - 00:59 #3
kurtj> Strømmen til T-birden fejler intet. Problemet er at når computeren starter op tjekker bundkortet alle komponenter for at se om de får strøm nok. Men da grafikkortet i dette øjeblik ikke får nok strøm og ikke melder tilbage til bundkortet, ja så opfattes det som et manglende grafikkort. Ville høre om der var andre som havde lignende problemer og evt, løst dem med en kraftigere PSU

Makse> jeg har prøvet at hæve I/O voltage men uden held. Jeg tror at det er en kombination af begge komponenter, altså Mobo og grafikkort da de virker fint hver for sig.
Avatar billede lnk Nybegynder
24. marts 2001 - 01:00 #4
Måske er der håb om en BIOS update?
Avatar billede makse Nybegynder
24. marts 2001 - 01:02 #5
Det er lige præcis et problem mellem dit bundkort og dit grafikkort.
Men prøv nogle af de ovenstående løsningsforslag.
Avatar billede lnk Nybegynder
24. marts 2001 - 01:03 #6
Jeg har prøvet alle muligheder undtagen at kontakte Asus :)
Avatar billede makse Nybegynder
27. marts 2001 - 14:10 #7
Har du fundet en løsning på problemet?
Avatar billede lnk Nybegynder
27. marts 2001 - 17:35 #8
Der er en del som har løst problemet med en Enermax PSU, så det tror jeg også at jeg vil prøve. Den koster bare 995 for en 431W :(
Avatar billede makse Nybegynder
27. marts 2001 - 17:39 #9
Hvis du har mulighed for det, så lån en 300W af en kammerat.
Det burde kunne køre med en 300W.
Avatar billede lnk Nybegynder
27. marts 2001 - 18:04 #10
Jeg har en 300W i mit A-Open
Avatar billede makse Nybegynder
27. marts 2001 - 18:39 #11
Ja, men det kan være at det er strømforsyningen der fejler.
Avatar billede lnk Nybegynder
27. marts 2001 - 18:49 #12
næppe. har prøvet den på et andet bundkort og der virker den. Problemet ligger i at min PSU kun yder 16A på I/O voltage som er den der giver strøm til komponenteren under opstart, men da dette ikke er nok til at \"skubbe\" strøm til netop mit setup skal jeg have fat i nogle flere amps på 3.3 I/O. Jeg ved at Enermax leverer ca 30-40A på dette område, så det skulle være nok.
Avatar billede makse Nybegynder
27. marts 2001 - 18:52 #13
Tja, det var sådan set også der jeg ville hend.
En anden 300W, men med højre ydelse.
Avatar billede lnk Nybegynder
27. marts 2001 - 19:13 #14
k... troede du mente at den var defekt :)
ps. Har lige fået en email fra en til som har løst problemet med en Enermax 431W PSU. Det tegner godt :)
Avatar billede makse Nybegynder
27. marts 2001 - 19:23 #15
:) ja det tegner til, at det er løsningen.
Sig til hvis det løser problemet.
Avatar billede nomiz Nybegynder
27. marts 2001 - 19:24 #16
lækkert system, iøvrigt..
Avatar billede lnk Nybegynder
27. marts 2001 - 19:26 #17
nomiz> Den rykker også for vildt. Eneste problem er bare at det udvikler en helveds masse varme :(

makse> Will do :)