Avatar billede radisson Nybegynder
16. februar 2005 - 21:15 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Problem med trådløs opkobling

Hej alle.

Jeg har sat et Asus Wireless AP 330g til min router, og derefter installeret det tilhørende software, men når jeg vil køre Wireless Setting Utility, kan den ikke finde noget access point.... Jeg har osse installeret Intel(R)PROSet, som sagtens kan finde mit trådløse netværk (det har kørt før - jeg har bare fået skiftet harddisc), men jeg kan ikke komme på nettet. Hvad er der galt???????

Mvh
Radisson
Avatar billede kenp Novice
16. februar 2005 - 21:29 #1
hvorfor bruger du så ikke bare det som virker?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. februar 2005 - 21:30 #2
Har du sat noget sikkerhed op på dit AP (WEP eller WPA)?
Avatar billede radisson Nybegynder
16. februar 2005 - 21:31 #3
fordi jeg som nævnt ikke kan komme på nettet af en eller anden grund. Lige nu bruger jeg LAN-kabel.
Avatar billede radisson Nybegynder
16. februar 2005 - 21:32 #4
jeg er ikke sikker på hvad det er, men hvis du mener den der 10-cifrede hexidecimale kode, så ja.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. februar 2005 - 21:33 #5
Har du så også sat samme matchende sikkerhed op på din computer???
Avatar billede radisson Nybegynder
16. februar 2005 - 21:35 #6
Ja for jeg kan sagtens oprette en ny profil til mit eksisterende trådløse netværk, og her skal jeg angive koden, så jeg går ud fra, at de er ens?
Avatar billede radisson Nybegynder
16. februar 2005 - 21:46 #7
så blev den svær hva hehe..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. februar 2005 - 21:47 #8
Nej egentligt ikke. Er dit SSID det samme på netkort og AP?
Avatar billede kenp Novice
16. februar 2005 - 21:47 #9
hvorfor køre du med en 10 cifrede hex kode, vil du straks skifte til 128 bit kryptering for den køre med 13 hex par.

Der er set mange problemer med at det ikke er alle producenter som er enige i hvad 64 bit kryptering er (hos nogle er det kun 40 bit)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. februar 2005 - 21:48 #10
Du kan jo slå sikkerheden fra på dit AP og så rekonfigurere det, så virker det!
Avatar billede radisson Nybegynder
16. februar 2005 - 21:49 #11
Hvordan slår jeg sikkerheden fra på mit AP?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. februar 2005 - 21:51 #12
hvordan slog du den til.
Avatar billede radisson Nybegynder
16. februar 2005 - 21:51 #13
det ved jeg ikke. det er 100 år siden
Avatar billede radisson Nybegynder
16. februar 2005 - 21:52 #14
jeg kan jo ikke komme ind i det der wireless setting utility
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. februar 2005 - 21:52 #15
Jeg bliver desværre nød til at smutte. Må jeg anbefale dig at kikke i din manual til dit AP. Det tror jeg vil hjælpe dig meget.
Avatar billede radisson Nybegynder
16. februar 2005 - 22:34 #16
Jeg fandt på en eller anden måde ud af det. Jeg resettede mit AP, og sp rekonfigurerede jeg det, og loggede herefter på. Så nu virker det, men tak for hjælpen. Hvis du vil have point, må du jo lige skrive et svar hehe...

Mvh
Radisson
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. februar 2005 - 05:22 #17
nej tag du bare dem.
Avatar billede radisson Nybegynder
17. februar 2005 - 12:22 #18
oki