Avatar billede jakekbh Nybegynder
23. marts 2001 - 23:38 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problemer med delt hukommelse

jeg har fået Red Alert2 - og det er installeret. Få minutter inde i første bane \"fryser\" PC en - og der optræder en fejlmeddelselse \"internal error\" og spillet  lukker. Problemet gentager sig. Problemet kan iflge Westwoods hjemmeside bestå i, at spillet forsøger at bruge hukommelse, som er optaget af andre programmer.

Jeg vil gerne finde en løsning på mit problem. Jeg har en win98 pentII-350 med 132 mb ram. Jeg har prøvet at opdatere min skærmdriver, samt prøvet at lukke alle programmer før jeg åbner spillet. Er der andre, som har oplevet dette problem ?

Tak.
Jakob-kbh

Avatar billede wismann Nybegynder
23. marts 2001 - 23:40 #1
Hvad er det for et skærm kort du har
Avatar billede jakekbh Nybegynder
23. marts 2001 - 23:43 #2
NVIDIA RIVA TNT2 Model 64/Model 64 Pro
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. marts 2001 - 23:53 #3
Her er der måske en løsning på dit problem:

http://www.infinisource.com/windows98/troub-11.shtml

/per
Avatar billede jakekbh Nybegynder
24. marts 2001 - 00:29 #4
Jeg har fulgt anvisningerne og prøvet at sætte acceleratoren ud af spillet. Desværre fryser spillet stadigvæk ...
Avatar billede makse Nybegynder
24. marts 2001 - 00:43 #5
Prøv at hente opdateringen til RA2.

ftp://ftp.westwood.com/pub/redalert2/update/RA21004EN.EXE
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. marts 2001 - 09:40 #6
Har du husket at fjerne lusen i Enable Pentium F0,

Vejledning:

Windows 98 users should click Start / Run, then type:
msconfig
Click on the Advanced tab. There, be sure that \"Enable Pentium F0...\" is NOT checked.

/per
Avatar billede jakekbh Nybegynder
24. marts 2001 - 10:34 #7
Til Per: Jeg har en AMD processer, det kan du jo ikke vide. Tror du ikke dit råd knytter sig specifikt til et problem med Intels Pentium?
Avatar billede jakekbh Nybegynder
24. marts 2001 - 10:35 #8
Til Makse: Jeg har allerede uden held installeret den nyeste opdatering. Der optræder stadigvæk internal error i spillet.
Avatar billede makse Nybegynder
24. marts 2001 - 11:55 #9
Har du en trådløs mus? F.eks. en Logitech.
Hvis det er tilfældet, så prøv at afinstallere softwaren og driverne til musen. Og installer så kun windows\' egen musedriver.

Hvis du har mulighed for det, så prøv også med en standard Serial mus.
Avatar billede jakekbh Nybegynder
24. marts 2001 - 12:17 #10
Jeg har en Microsoft USB IntelliMouse Explorer (optisk og med ledning). Hvad vil dig råd være i forhold til denne mus?
Avatar billede jfki Nybegynder
24. marts 2001 - 12:53 #11
Jeg arbejder med EDB til daglig, og det er en velkendt situation. Eneste mulighed er at opdatere alle enhedsdrivere, samt produktfrivere. Du kan i yderste tilfælde tildele de forskellige programmer seperat hukommlese, men det kan ikke anbefales med mindre du er en erfaren systemadministrator
Avatar billede makse Nybegynder
24. marts 2001 - 15:38 #12
Du kan prøve at opdatere driveren til musen! (Hvis du ikke allerede har gjort det)

Ellers så prøv med en PS2 mus, og tag USB musen fra.
Det er heller ikke sikkert, at det har noget som helst med musen at gøre.
Avatar billede jakekbh Nybegynder
24. marts 2001 - 16:33 #13
Min mus er to uger gammel og driverne er helt nye. Jeg tror heller ikke, at det er musen, som er problemet. Jeg har ikke haft problemer med andre programmer overhovedet.

Opdatér alle enhedsdrivere? Måske er det værd at geninstallere windows igen eller få en opgradering af windows....
Avatar billede jakekbh Nybegynder
06. april 2001 - 15:44 #14
ingen svar har hjulpet mig, ...