Avatar billede webblaster Nybegynder
16. februar 2005 - 18:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

problemmer med flash formular

får ikke de danske tegn æøå med når jeg sender en mail formular fra flash. De forsvinder bare og bliver ikke erstatet af andre tegn.
har prøvet med System.useCodepage = true; men den virker ikke!
Avatar billede per-olof Nybegynder
16. februar 2005 - 18:46 #1
Avatar billede webblaster Nybegynder
16. februar 2005 - 20:07 #2
Det virker desværre ikke:(
er der ikke en der ved hvordan man kan sette encodingen i flash til UTF-8.
Avatar billede per-olof Nybegynder
16. februar 2005 - 20:35 #3
System.useCodepage = true; og
Properties-Character tilføj åæøÅÆØ
plejer var løsningen i Flash vad med dit php eller asp script ?
Avatar billede webblaster Nybegynder
16. februar 2005 - 21:44 #4
Det virket heller ikke.
Der er ingen problemmer med mit server script som er ASP.NET og C# hvis jeg sætter en af de stringe som plejer at indeholde i dataen fra formen ligmed text som indeholder æøå så bliver det sendt som det skal så fejlen kan kun være i flash.
Avatar billede apache999 Nybegynder
17. februar 2005 - 00:03 #5
System.useCodepage virker (vistnok), hvis du opdaterer til 7.2
Avatar billede rugre Nybegynder
17. februar 2005 - 10:04 #6
Du har selvfølgelig i det dynamiske formfelt sørget for at skrive "åæøÅÆØ" under (properties>>character>>specify ranges>>include these characters)
http://www.runeg.com
Avatar billede per-olof Nybegynder
17. februar 2005 - 10:06 #7
Det skal bare virke hvis du har opdateret dine komponenter og tilført ÅÆØ i dine tekstfelts Properties-Character, System.useCodepage = true; inden det går åsted. En applikation med asp.net og Flash(hardkodet) finder du på http://authors.aspalliance.com/bellis/
Avatar billede webblaster Nybegynder
27. februar 2005 - 22:14 #8
Det var ikke flash den var galt med det er kombinsionen af asp.net og flash der ikke funker for asp.net delen virker sammen er simple html form og flash delen virker sammen med en asp3 side????
Avatar billede webblaster Nybegynder
27. februar 2005 - 22:15 #9
lukker spørgsmålet...