Avatar billede dygs Nybegynder
16. februar 2005 - 15:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Programmer virker ikke efter installaeirng af Servicepack 1 og 2?

Jeg har 2 harddiske - én som jeg udelukkende kører windows XP på samt installering af programmer og spil. Den anden bruger jeg som back-up og lager.

Efter endt installation, kan jeg finr benytte alle installationsfiler, se alle billeder og høre de MP3-filer jeg ønsker, men...

Efter installation af enten servicepack 1 eller 2, så ændrer ikonet på installationsfilerne sig til det lille blå vindue, og prøver jeg at åbne filen, åbner der sig blot et lille kommandopromt vindue, som lukker lige så hurtigt igen. Visse billeder kan heller ikke åbnes, bruger jeres Windows billedfremviser, står der blot ' Der er ikke noget eksempel'. Nogel MP3 har også 'lidt skade', de vil ganske enkelt ikke afspilles.

Filerne er dog IKKE beskadiget! For formaterer jeg og installerer Windows XP på ny, kan jeg se, og høre mine filer uden problemer.

Hvad kan fejlen være? Og hvad skal jeg gøre for at rette den?

Har selv bøvlet meget med det, så synes den fortjener 200 point!
Avatar billede hcma Novice
16. februar 2005 - 15:46 #1
er det programmer eller filer som ikke vil åbnes og har ændret ikon?
Hvis det er filerne:
Start -> Kontrolpanel -> Mappeindstillinger -> fanebladet Vis -> og se hvilke filtyper som åbnes med hvad og ændre til det du vil have.
Avatar billede dygs Nybegynder
16. februar 2005 - 16:07 #2
Nej, det er programfiler, altså install-filer der ikke vil åbne mere og har skiftet ikon... Men det er kun nogle installafiler (og andre mediefiler) der har gjort det.
Avatar billede dygs Nybegynder
16. februar 2005 - 20:12 #4
Naop, det er heller ikke det... Det er desiderede filer, der ikke funker lige pludselig...
Avatar billede dygs Nybegynder
15. januar 2006 - 16:53 #5
Da ingen har kunnet svare, lukker jeg spørgsmålet