Avatar billede hvemzy Nybegynder
16. februar 2005 - 14:47 Der er 13 kommentarer

Pc genstarter hele tiden

Hejsa !!
Er der nogen der kan hjælpe mig.

Pcen starte op hele tiden, og nu har jeg hentet et program, til at måle varme temp.vor det viser temp. på bundkort og cpu, og på hardisk.
samtidig viser den noget der hedder voltages +12 og +5 g core hvor der står 1,78V men i rødt, hvad er det og kan det havede noget med at gøre så den genstarter hele tiden ???.

På forhånd tak for hjælpen Hvemzy
Avatar billede firebird Nybegynder
16. februar 2005 - 19:42 #1
Kigge på hvad fun cpu V core skulle være og se foskellen med hvad du får. Hvad for nogen strømforsygning har du? Mæerke og watt?
Avatar billede hvemzy Nybegynder
16. februar 2005 - 21:43 #2
med stømforsyning, mener du da hvilken psu det er eller hvad ??
Avatar billede gl.k. Nybegynder
16. februar 2005 - 23:21 #3
Hvilken CPU har du ?

HEnt evt. CPUZ fra nettet, så får du informationen.
Avatar billede hvemzy Nybegynder
16. februar 2005 - 23:34 #4
K. det er en AMD Athlon XP,1400 MHz (10,5x133)1600+
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
17. februar 2005 - 09:06 #5
lyder godt nok som om du har for lidt strøm.
Avatar billede hvemzy Nybegynder
17. februar 2005 - 09:12 #6
ja ved ikke ved ikke hvad der galt, men her til morgen skulle den bruge 3-4 førsøg på at starte op :(
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
17. februar 2005 - 13:07 #7
manglende opstart kunne skyldes defekt batteri på bundkort, men pludselig genstart skulle ikke være det. sker der andet end at din pc dør? ingen fejlmeddelese inden?
Avatar billede hvemzy Nybegynder
17. februar 2005 - 13:11 #8
Nej ingen fejlmedl. før den lukker bare pludselig ned
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2005 - 14:08 #9
Athlon XP 1600+ Palomino skal have en Vcore på 1,75 Volt, så det er godt nok. Når det er rødt, må det være fordi, at det program som viser dig disse data, må være sat til en højere grænseværdi for Vcore.

Er det et nyopstået problem, og har du haft CPU eller køleren til samme afmonteret ? ?
Avatar billede hvemzy Nybegynder
17. februar 2005 - 15:10 #10
Til dragonknight

Nej har ikke haft noget skildt af, det er en brugt jeg lige har købt til mine unger, men har nu sat den op til 1,80 volt på vcore og ser så hvad der sker, ang den biosopdateringe du har kommenteret på mit andet ?, har jeg fået den startet og den opdatering jeg har hentet heder Asus A7V.133ACPI BIOS Revision 1009. kan den godt bruges til kortet uden at det hele går i smadrer
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2005 - 15:19 #11
Er det den samme PC der er tale om ?
Avatar billede hvemzy Nybegynder
17. februar 2005 - 15:20 #12
Ja det er det
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2005 - 15:23 #13
Skulle vi så ikke fikse BIOS først her: http://www.eksperten.dk/spm/591892