Avatar billede reinewald Nybegynder
16. februar 2005 - 14:42 Der er 18 kommentarer

Udgifter til webshop

Hej

Jeg overvejer at starte en webshop, hvor jeg vil sælge et enkelt billigt produkt.

Jeg har naturligvis domæne og webhotel.

Derudover kan jeg vel bruge noget gratis software så som oscommerce, som jeg endnu ikke har kigget på.

Derudover er der jo også betalinger som jeg gerne skulle kunne modtage. Jeg vil gerne have mulighed for at kunne handle med udenlandske kunder.

Jeg har bildt mig selv ind, at kunne modtage visa, dankort, mastercard etc. er lidt dyrt i starten. Hvilke alternativer er der?

Paypal?
ewire?
Andre?
Og hvad er udgifterne, ulemper og fordelene ved dette.

Håber i kan hjælpe mig lidt i denne jungle.
Avatar billede nythjem Nybegynder
16. februar 2005 - 14:51 #1
Hej Reinewald!

Fedt at du vil starte lidt salg. Det er altid spændende.

Det er egentlig meget simpelt. Jo flere alternative løsninger du vælger, desto flere kunder udelukker du.

Hvis du vil i kontakt med kunder over hele verden har PBS en udemærket løsning, hvor du kan modtage alm. dankort, visakort, mastercard, jbs mv.

Løsningen koster 5000 i opstart, og løbende 1500 pr. år. Så skal du have en "secure line provider", eksempelvis Freepay.dk, DIBS, Wannafind og. m. fl. De koster fra 99 pr. måned. Du skal desuden stille en sikkerhed til PBS, jeg skulle stille 15000, men det kommer jo helt an på, hvor dyb din pengekasse går :)

Så det er jo ikke fantastisk dyre løsninger / besværlige løsninger.

Mht. til PayPal, Ewire ville jeg ALDRIG bruge disse løsninger, da jeg ikke er vant til at bruge dem. Så jeg ville klart anbefale dig, at du benytter de løsninger folk er vant til :)

Mvh Michael
Avatar billede reinewald Nybegynder
16. februar 2005 - 14:56 #2
Hej

Mange tak for dit svar.

Nu skal det nok nævnes at de beløb er lidt for store til mig i øjeblikket. Det er til at starte med, en meget lille omsætning, da jeg bare vil sælge en lille gadget. Om der så engang kommer til at følge mere efter må jeg jo se. Så indtil videre kigger jeg efter noget "betalingsformidling" i omegnen af "gratis" til "meget billigt". ;-)
Avatar billede areon Nybegynder
16. februar 2005 - 15:07 #3
Jep, jeg kan da give dig et kort prisoverslag på hvormeget en sådanne løsning ville koste hos os.

- Udvikling af individuel design og eventuel flash
- Implimentering af OSCommerce med de funktioner du måtte ønske dig
- Implimentering af betalingsmulighed med PayPal

Dette ville koste Ca. 10.000 altefter behov for rettelser og andet...
Avatar billede nythjem Nybegynder
16. februar 2005 - 15:09 #4
Hej igen Reinewald!

Jah, det var egentlig også mere for at sige, at du ved at vælge minioritetsløsningerne fravælger maaaange kunder.

Hvad koster din gadget? Måske det kunne betale sig, at betale via Sms. Det er jo også meget anvendt :)
Avatar billede reinewald Nybegynder
16. februar 2005 - 15:14 #5
Areon, tak for tilbuddet, men jeg tror jeg forsøger at sætte en oscommerce op på egen hånd, skal bare lige have lidt råd ang. betaling.

Min gadget koster omkring 30 kr. +porto/fragt
Hmm, SMS? det havde jeg ikke lige overvejet. Er det noget a'la "send koden reinesgadget til 1234 og så trækker vi 30,- +fragtomkostninger"? Og så angiver de leveringsoplysninger på siden?
Avatar billede nythjem Nybegynder
16. februar 2005 - 15:16 #6
Jahh, man kan lave det på mange måder.

Man kunne jo også lave det sådan, at der blev genereret en kode, der fungerede som et betalingsid.

Imidlertid må man som "normal" virksomhed kun hæve 30 DKK, og heraf bliver der jo fratrukket 33% (varierer) i kommision til content provideren. Din gadget er desværre for dyr til løsningen :(
Avatar billede areon Nybegynder
16. februar 2005 - 15:25 #7
Det er jo også den mest kostbesparende løsning hvis man ligger ind med PHP/MySQL knowhow..

Jeg kan anbefale PayPals betalingssystem som vi har haft meget glæde af gennem tiden.

Mht. SMS løsningen skal du lige have i tankerne at de fleste teleselskaber kræver et gebyr for denne service. Hvormeget det er kan jeg ikke helt huske da jeg ikke arbejder på det danske marked, men Ideen er god nok. Kommer jo også lidt an på hvad din kundegruppe er..

Kan du evt. dele hvilke Gadgets du ønsker at sælge, hvis det ikke er "hemligt"..
Avatar billede reinewald Nybegynder
16. februar 2005 - 15:30 #8
Ja, jeg har også haft paypal i tankerne, men kender ikke rigtigt noget til det.

Opretter jeg bare en "konto" der, og så kan andre der er oprettet hos paypal overføre til min paypal konto?

Hvad koster det henholdsvis at modtage og sende?
Og koster det noget at oprette en konto som kan modtage overførsler?

Min "gadget" er en lille plastic ting til 30,- Der findes kun det ene produkt jeg skal sælge på siden, og til at starte med producerer vi kun 500 stk. bare lige for at se om det går. Så derfor kan i nok forstå min henholdenhed, med de "store" løsninger :-)
Avatar billede areon Nybegynder
16. februar 2005 - 15:39 #9
det kan jeg godt følge...  hmmm  altså HVIS det var et PROJEKT du gerne lige vil "Teste af" og ønsker Design udviklet og implimentering af et "Mindre" shoppingsystem. (vores eget i PHP.) kunne jeg jo godt lave en "anden" pris..

mht. paypal skal du have det der hedder en "Merchant" account. så kan du modtage betaling fra Creditkort. Med en almindelig account kan du modtage almindelig overførsler fra folk der har PayPal konto gratis.

Det er gratis at overføre dine penge til din egen konto danske konto såfremt beløbet er over 500kr...

Hvis du har behov for assistance i nogen form må du ikke tøve at henvende dig til mig på ts@net4you.bg eller her i debattråden.
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
16. februar 2005 - 15:44 #10
Hvis du finder en billig freelancer (mig f.eks.) så kan du jo godt få lavet en billig skræddersyet løsning.

Mht. dankort implentation, så er det nemt nok at integrer en gateway, eller f.eks. www.ewire.dk i de løsninger jeg har udviklet indtil videre.
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
16. februar 2005 - 15:47 #11
Oscommerens er slet ikke særlig nemt at integrer nye designs i , og efter min mening om kode standarter, er OScommerens også noget værre slamkode.

Det vil kræve en enorm omkodning hvis den skulle optimeres til w3 standarterne, og til advanceret CSS designs, som skulle kunne ses cross-browser mæsssigt.

Altså kort sagt: Oscommerens - IE only eller kedelige designs.
Avatar billede areon Nybegynder
16. februar 2005 - 16:03 #12
Alister -> Fuldstændig ENIG og lidt uenig. :)

Fuldstændig enig med at det SLET ikke er lige til at have med OS at gøre og det TIT begrænser designmulighederne! Ligeledes er det jo noget VÆRREEEEE rod at viderudvikle i hvis ikke det lige er fordi der er en Update med den eller de Funktioner du søger!!! Også derfor jeg skrev at mange "freelancere" hælder til at benytte det "de" selv har udviklet. :)

Uenig i at:
-Man skal benytte sig af de grafiske standarder de har liggende.. Vi har lavet eget design til kunder der "absolut" ønskede OScommerce.
- Koden er noget slamkode.. :P (<- uenig)
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
16. februar 2005 - 19:50 #13
overholder jeres design også w3 standarten for html 4.01 ? og virker den korrekt i både Firefox, MSIE , og  gerne Opera ?

Hvis ja, så er jeg imponeret :)
Avatar billede ibleif Nybegynder
16. februar 2005 - 21:32 #14
Hvis du vælger Paypal, så skal du sørge for at få overført dine penge hver ENESTE gang du har muligeheden for det.

Kender desværre flere nu, som har rimelig store beløb ude at hænge ved paypal, som de ikke kan få overført af diverse mærkelige grunde, og hvor paypal høster gebyrer uden lige hver gang de prøver.

Kunne aldrig finde på at vælge paypal.

Det var bare min mening! :-)

// Ibleif
Avatar billede moonlight Nybegynder
21. februar 2005 - 13:42 #15
prøv at tjek demoshop.hostingsuite.dk - de har shop og betalingsystem
Avatar billede ceetara Nybegynder
19. marts 2005 - 00:05 #16
Hej

Jeg planlægger også at lave en webshop.....
Hvad ville det koste ved kontant afregning...?
Og hvad får jeg...?

Har ellers intet forstand på alle de forskellige begreber.

respect
ceetara
Avatar billede lrewiredk Nybegynder
20. marts 2005 - 14:07 #17
ewire har 2 løsninger:
1. en betalingsknap der kan oprettes på 2 minutter. Med den knap får du en e-mail, når der er betalt. Du kan koble det til din telefon, så du også får en sms, når der går en ordre ind. Det koster 3 kr. pr. modtaget betaling men ellers intet (yderligere 1 kr. hvis du kobler sms advisering til). Dine kunder kan indbetale til ewire med dankort, Visa, MasterCard, Visa electron, netbank m.v. Alt inkl. moms. Du kan til enhver tid trække penge ud til din bank
2. En fuldautomatisk løsning, hvor din server skal kommunkere med ewires server. Prisen pr. transaktion er 10 øre + 6% maks. 1,75 og 960 i opstart + 960 i årligt gebyr. Alt + moms. Du får penge hver onsdag. (hvis du har solgt noget...)
Læs mere på ewire.dk. Du får ikke noget billigere, hurtigere eller nemmere.

Lasse Rungholm
ewire
ewire har 230.000 brugere
Avatar billede nbj1 Praktikant
19. maj 2007 - 21:48 #18
Hvad med paypal det er da billigere ?
der findes gratis php script til online forretning, jeg har tilrettet det med lidt hjælp med råd fra eksperten. kræver php mysql og lidt tid :)
kik evt på konens shop på http://shop.4times3.com i bunden er link for download af software.