Avatar billede horsted Nybegynder
16. februar 2005 - 13:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bsekyt alle filer i mappe?

Hej alle

Hvis jeg opretter en web.config fil men følgende indhold:

<configuration>

  <system.web>

    <compilation
        defaultLanguage="c#"
        debug="true"
    />

<authorization>
  <!-- Order of elements and casing are important below -->
  <allow roles="Administrator"/>
  <deny users="*"/>
  </authorization>

</system.web>

</configuration>

kan man ikke tilgå .aspx-filerne i denne mappe med mindre man er logget ind som Administrator...

Men jeg kan godt tilgå fx billed-filer (.jpg, .gif etc.) Hordan får jeg 'lukket hullet' til disse, så de også kun kan tilgåes af Administrator???

På forhånd mange tak...
/horsted
Avatar billede burningice Nybegynder
16. februar 2005 - 14:33 #1
højrer-klikker på din mappe i windows, vælger egenskaber, vælger fanebladet Sikkerhed, og sætter at kun administrator må have lov til at læse mappen. Det gør at der kommer en login-dialog frem i din browser når du prøver at tilgå filerne.

"jamen, det er jo ikke gennem asp.net", nej.. det er det ikke, men da jpg, gif og andre filer ikke bliver behandlet af asp.net kan funktionalitet i asp.net ikke bruges til det.

I så fald skal du i IIS fortælle den at alle filtyper skal sendes videre til asp.net, noget der ikke kan anbefales.
Avatar billede horsted Nybegynder
16. februar 2005 - 14:48 #2
Det er på en webserver, som jeg ikke har adgang til, så ingen løsninger er brugbare...

Tænkte nok at det var mere eller mindre umuligt, med mindre man fx gemmer billederne i database eller lignende... Trist dog!
Avatar billede burningice Nybegynder
16. februar 2005 - 15:56 #3
du må have et område på serveren som ikke kan tilgås via webserveren, men kun gennem din kode. I så fald kan du have en facade-fil der bruges til at hente dine filer ud med. Det er dog meget resource-tungt
Avatar billede horsted Nybegynder
18. februar 2005 - 16:05 #4
cyberfessor læg et svar så du kan få dine peanuts =) Tak for afklaringen og forklaringen...
Avatar billede burningice Nybegynder
18. februar 2005 - 22:09 #5
svar :)