Avatar billede larsi Nybegynder
16. februar 2005 - 11:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ved opstart spørges "Vælg operativsystem"

Efter en formatering via WIN XP cd`en forespørger computeren nu ved hver opstart, at der skal vælges et operativsystem ! Der kan vælges imellem XP PRO og HOME. Ved ingen valg, vælger computeren selv efter x-antal sekunder.

Hvorfor kommer dette op, og hvordan får jeg det indstillet til at det altid er PRO udgaven den vælger ?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
16. februar 2005 - 11:48 #1
JEg lytter lige med, ved mig har vi en computer der også spørger, men den skal dog vælge home...
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2005 - 12:17 #2
Du skal ind og redigere boot.ini
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2005 - 12:20 #3
Start -> Kontrolpanel -> System -> Avanceret -> Oplysning om Systemstart bla.bla. -> Rediger og fjern den linie der ikke er aktuel, husk at gemme
Avatar billede larsi Nybegynder
16. februar 2005 - 12:26 #4
Perfekt.

Det var "bare lige" det som der skulle til.

Smid et svar, hvis du er interesseret i point.

Takker for hurtig hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2005 - 14:00 #5
:)