Avatar billede mulden Nybegynder
16. februar 2005 - 10:08 Der er 8 kommentarer

Kun 2 på TDC ADSL via D-Link switch

Jeg har et problem der er enormt irriterende.
Det drejer sig om vi har 3 computere (2 PC, 1 Mac), 1 TDCADSL  512/128 forbindelse samt en D-Link DES-1005D switch.
Idéen med den switch er at der gerne skulle komme flere på internettet ad gangen. Men det kan der ikke. Ikke flere end to. Når vi sætter netstikket i den tredje, kommer der bare et net-logo i start-baren i højre hjørne, hvor der står "begrænset eller ingen forbindelse". Jeg har downloadet diverse fix-filer, også til SP2, men det hjælper ikke. Så problemet ligger ikke i XP.

Jeg har ingen anelse om hvor problemet så ligger.
Håber meget I kan hjælpe mig. Tak.
Avatar billede snowball Novice
16. februar 2005 - 10:11 #1
Hvor mange IP'er har du købt til din TDC ADSL forbindelse? Som standard mener jeg at man netop får 2 dynamiske med, så skal du have mere end 2 computere på, skal du enten købe flere dynamiske IP'er, eller benytte dig af en router.
Avatar billede snowball Novice
16. februar 2005 - 10:15 #2
Avatar billede Spotgun Seniormester
16. februar 2005 - 11:10 #3
Ellers kunne man vel bare investere i en router, så er antallet af IP'er jo ikke længere et problem.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. februar 2005 - 11:14 #4
Du kan købe to ekstra IP'er ved TDC.
Avatar billede toksvig Praktikant
28. februar 2005 - 12:30 #5
Jeg har også lige fået tdc kabel, og jeg har fået en IP adresse, men skal der flere computere til, så skal der bruges en router og en switch.
signalet fra modemmet skal gå ind i routeren, og signalet fra routeren skal gå ind i switchen, og herfra kan signalet gå til alle de computere du har lyst til.
Du kan også sætte et ekstra netkort i den ene computer, og så installere diverse sikkerhedsprogrammer på denne pc (www.spywarefri.dk), og så lade signalet fra modemet gå ind i denne computer, og lade signalet gå ud igen gennem det ekstra netkort og ind i en switch, og herfra lade signalet gå ud til alle de computere du vil...
Avatar billede snowball Novice
04. marts 2005 - 18:05 #6
mulden: Fandt du ud af noget? :)
Avatar billede toksvig Praktikant
02. juni 2005 - 14:06 #7
Lukketid??
Avatar billede toksvig Praktikant
16. januar 2006 - 11:31 #8
Hvad så her?? Det er for ringe når folk beder andre om hjælp, og så bare er ligeglade.. Det mindste der kan gøres er at skrive om der er fundet en løsning eller ej. Det er trods alt tilladt at tage point tilbage hvis ikke der er kommet en brugbar løsning på bordet. Det andet er respektløst!!