Avatar billede heavyhenning Nybegynder
16. februar 2005 - 09:55 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Kan man genkalde billeder på SD-kort??

Hej

Min kæreste er kommet til at formatere hukommelseskortet i hendes digitalkamera... Når man så tjekker den ledige hukommelse, er den ikke så stor som den angivne på SD-kortet, betyder dette så, at der er der mulighed for at hente de gamle filer frem igen...? Altså gemmer SD-kortet en el. anden form for filer, der muliggør at man med et givent program, kan genkalde de slettede billeder??
Avatar billede screem_brille Novice
16. februar 2005 - 10:01 #1
Måske prøv og hent getdataback fra runtime det er kun en demo version (du skal nok bruge den til fat) men kan den finde nogle billeder kan du jo så købe licensen til det ;)
Avatar billede ppr Nybegynder
16. februar 2005 - 10:03 #2
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
16. februar 2005 - 10:04 #3
Der er sandsynligvis tale om Mb - kb problematikken: når forhandleren siger 1 MB mener han 1000 Kb og ikke 1024 som det retteligt er. Når du så ganger op vil du se at forskelle blvier større og større (min 30 Gb harddisk er f.eks. kun 27,9 Gb i virkeligheden).

Men der er da muligheder for at genskabe jeres data: prøv at teste programmet på www.handyrecovery.com - det kan klare filer op til 64 kb, og så må man investere for at låse op for større filer. (Men er de 30$ ikke det værd - det afgør I)
Avatar billede heavyhenning Nybegynder
16. februar 2005 - 10:06 #4
Tak for jeres hurtige svar.

Jeg tjekker det lige når i aften, når jeg kommer hjem.
Avatar billede erik43 Nybegynder
16. februar 2005 - 10:54 #5
Hej

Prøv dette program som er gratis.  http://www.pcinspector.de/file_recovery/welcome.htm

Det har reddet nogle af mine billeder.

Erik
Avatar billede erik43 Nybegynder
16. februar 2005 - 10:58 #6
hej igen

her er det rigtige link  ;-)

http://www.pcinspector.de/smart_media_recovery/welcome.htm

Erik
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. februar 2005 - 11:16 #7
ved www.recover98.com har de et program netop til dette. Men hvis kortet har været overskrevet er billederne væk.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. februar 2005 - 11:17 #8
http://www.recover98.com/photorecovery.htm Demo versionen kan vise dig om der er noget der kan reddes.
Avatar billede heavyhenning Nybegynder
16. februar 2005 - 11:21 #9
hva mener du med overskrevet james t??

Er det hvis der er taget nye billeder med kamaret.. eller hvis kamaret er formateret igen??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. februar 2005 - 11:28 #10
Det er hvis der er taget nye billered, eller der på anden måde er gemt data på kortet.

Hvis du henter PhotoRecovery demoen kan du se hvad der kan reddes.
Avatar billede heavyhenning Nybegynder
16. februar 2005 - 11:31 #11
jamen det er der.. så er det hele total forgæves?? :-!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. februar 2005 - 12:01 #12
Jeg ved ikke om nogle af gratis programmerne kan redde de data (se de andres links) men ellers kan du jo købe programmet, det kan jo afvejes om billederne er 40$ værd.
Avatar billede erik43 Nybegynder
16. februar 2005 - 18:23 #13
Mine har programmet reddet, så jeg ved at det virker, og det er meget nemt at bruge.