Avatar billede toksvig Praktikant
16. februar 2005 - 08:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal jeg købe for at have en ordentlig spille-Pc (FarCry)?

..Ved godt at dette spm sikkert er oprettet en million gange, men doven som jeg nu er, så opretter jeg det også.

Jeg skal købe:
Ram, Grafikkort, Bundkort, Processor.

Krav:
Skal kunne spille FarCry i ordentlig kvalitet.
Prisen må max være 4000 kroner.

Skyd løs experter..
Jeg vil gerne undskylde at der måske går et par dage mellem mine besøg herinde.....

Mvh Claus
Avatar billede toksvig Praktikant
16. februar 2005 - 12:15 #1
Ps.. Kommer nok herind lidt oftere end først skrevet :)
Avatar billede teddybear Nybegynder
16. februar 2005 - 13:23 #2
Jeg kan se dit budget er lidt presset, så jeg ville foreslå et msi rs480m2. Det har en pciexpress-port til et nyt grafik, og jeg er lige ved at tro du kan køre Farcry med yderst udmærkede onboard x200 kort. http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=123340
Så ville jeg foreslå en amd Athlon64 3000+ in-a-box . http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=102900
Mht. ram ville jeg foreslå Kingston 512 mb pc3200 ddr http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=48878
Tilsammen koster dette  + 740 + 1078 + 495 = 2313
Så er der 1687 kr. tilbage til et evt. grafikkort.
Jeg foreslår et abit radeon 700xt med 256 mb ddr http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=112054
I alt pris 2313 + 1547 = 3860
Avatar billede toksvig Praktikant
17. februar 2005 - 08:30 #4
Jeg takker indtil videre for input... Flere kommentarer meget velkomne... iøvrigt kan jeg nok godt presse budgettet til 45000 kr...
Avatar billede toksvig Praktikant
17. februar 2005 - 08:31 #5
..Fede fingre.dk.. jeg mente selvfølgelig 4500 kr... :) SOm sagt er det primære formål at have en pc der kan spille krævende spil som FarCry...
Avatar billede toksvig Praktikant
17. februar 2005 - 08:33 #6
--> Teddybear: Passer det ikke for mig at du "kun*" har nævnt 512 mb ram, men jeg mener at i kravende til FarCry, står der min 1024 mb ram... Men gør det ikke den store forskel, Oder was?
Avatar billede c-holst Novice
17. februar 2005 - 12:58 #7
snup gerne 2 x 512 .klemmer sig ind i det nye budget.

så ville jeg personligt være en rigtig glad mand om jeg havde det dyr
Avatar billede teddybear Nybegynder
17. februar 2005 - 16:13 #8
Det har du nok ret i og nu, hvor budgettet er udvidet er der intet problem i at købe en ekstra blok...
Avatar billede toksvig Praktikant
17. februar 2005 - 18:35 #9
Tak for hjælpen allesammen. Jeg bestemmer mig her i weekenden, men det bliver sandsynligvis som ovenstående. C holst får pointene, hvis nogen er utilfredse, så sig til så kan i også få et par point oven i hatten.. :)
Avatar billede c-holst Novice
17. februar 2005 - 19:12 #10
ellers deler jeg gerne