Avatar billede dalbjerg Nybegynder
23. marts 2001 - 21:33 Der er 15 kommentarer og
6 løsninger

PHP Editor

Hejsa

Vil gerne hører hvad i bruger, nå i programmere i PHP, ligenu bruger, jeg Homesite, men det er jo mest asp venligt... Findes der noget lignede, til PHP???

Gider bare ikke hører svar som notepad... osv...
Avatar billede roelsgaard Nybegynder
23. marts 2001 - 21:40 #1
MPS HTML(eller php) GATE, er udemærkede!
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
23. marts 2001 - 21:41 #2
oki, hvor kan jeg hente / købe dem ????

æhh de er til windoze ikke??
Avatar billede roelsgaard Nybegynder
23. marts 2001 - 21:42 #3
Jo, til win....
hentes på http://mps.uoe.org/

Kim Roelsgaard
http://www.roelsgaard.dk
Avatar billede roelsgaard Nybegynder
23. marts 2001 - 21:45 #4
Andet du vi vide ;)
Avatar billede limemedia Nybegynder
23. marts 2001 - 21:54 #5
Allaire Homesite

Zend\'s nye er total crap
Avatar billede limemedia Nybegynder
23. marts 2001 - 21:54 #6
var et svar
Avatar billede mortenfn Nybegynder
23. marts 2001 - 22:03 #7
http://www.chami.com/html-kit/ undersøtter PHP ASP HTLM og meget mere

/morten
Avatar billede brian@diku Nybegynder
24. marts 2001 - 00:41 #8
den bedste php editor er ULTRAEDITOR, www.ultraedit.com.

den har save via ftp / read via ftp. Denne feature er uundværelig, når man sidder og editere på en windows, men køre på en unix.

UltraEdit virker hver gang :)
Avatar billede luflog Nybegynder
24. marts 2001 - 15:14 #9
www.soysal.com/PHPEd/

kan det alt de andre skriver samt. indbygget webserver til test af PHP kode.. Freeware..
Avatar billede roelsgaard Nybegynder
24. marts 2001 - 16:25 #10
Er UltraEdit ikke til asp?
Avatar billede brian@diku Nybegynder
24. marts 2001 - 17:38 #11
doh! det er en TEKST EDITOR ... tekst som i ascii .. det er sku ligemeget hvad du proper i den.

Hvis du ønsker et underlig sprog syntax highlighted, så smider du bare keywords in i en fil :) ..

works like a charm, som jeg sagde, bruger den til C/C++, Java, SML og frem for alt PHP.
Avatar billede styrken Nybegynder
24. marts 2001 - 19:30 #12
lige et lille spørgmål: Er der nogle php-editore, med intern browser? Altså man selv indstiller den?
Avatar billede lrj Nybegynder
26. marts 2001 - 17:49 #13
IMHO er UltraEdit skod til at redigere flere filer ad gangen - taborderen er fucked up og har været det i flere versioner. Måske har de fået det rettet nu?

Kan ikke have respekt for et program som fucker up når man har 3 filer åbne. Bruger selv EditPad - gratis :)
Avatar billede brian@diku Nybegynder
26. marts 2001 - 19:07 #14
du bruger det ikke, du ved ikke hvad du snakker om. Det virker fint, bruger ofte projects, dvs. en masse filer ad gangen, der er TABS og der er en liste af åbne filer i siden (dockable), du kan desuden skifte imellem dem med CTRL+TAB som i alle andre seriøse editoere.
Avatar billede brian@diku Nybegynder
26. marts 2001 - 19:09 #15
har brugt ultraedit siden v.6 og har alle dage brugt 3+ filer. Har _ALDRIG_ haft problemer. FTP delen er i særdeleshed cool
Avatar billede lrj Nybegynder
26. marts 2001 - 19:15 #16
Kan også godt lide ftp-delen. Men taborderen (nemlig Ctrl+tab) fucker op og bliver inkonsistent når man har for mange filer åbent. Jaja, smart med en filliste i venstre side, men det fylder jo alt sammen (ved godt den kan slåes fra) - men det kan jo ikke være meningen at man skal bruge musen for at navigere i en editor. Sådan noget som kolonne-editering (alt+c) er også temmelig praktisk når man skal pille ved fx. indentering.

Anyways, jeg fortalte om mine erfaringer - jeg er altid meget opsat på ikke at bruge musen, men UltraEdit\'s måde at håndtere flere filer på ad gangen er jeg simpelthen ikke tilfreds med. Når man tabber frem og tilbage mellem flere filer for at kopiere/klippe/klistre skal det altså bare virke -  og Ctrl+tab 2 gange skal være modsvaret af Ctrl+shift+tab 2 gange. Hvilket det ifølge min erfaring ikke er.

Fortæl mig endelig hvis jeg har overset en option, men indtil da gider jeg ikke bruge mere tid på UltraEdit.
Avatar billede brian@diku Nybegynder
26. marts 2001 - 19:20 #17
welp, jeg kan kun siges at jeg har ikke haft problemer. Skal da erkende at jeg ikke bruger CTRL+TAB hver dag, men har arbejde i godt 2 år med ultra, og er virkelig tilfreds.

følgende sprog har jeg brugt det til:

ASM
C/C++
Perl
Java
HTML/Javascript
PHP
SML

og synes faktisk den klare det fint, for det er også ret nemt (i de fleste editors) at lave custom syntax\'es, så obscure sprog som SML også bliver highlighted. De editer jeg har set som ligger tæt på Ultra er TextPad, som dog ikke har den for mig uundværelige FTP-editor feature. Men skulle jeg vælge et alternativ, ville det nok være VIM eller TextPad, men det er jo en smagssag.

Avatar billede lrj Nybegynder
26. marts 2001 - 19:28 #18
Har lige installeret UltraEdit igen - har stadig samme problem. Taborderen er ikke den rækkefølge man ser fil-tabsne i. Med andre ord, ved at se op på filtabsne kan man ikke gætte hvor UltraEdit vil hoppe hen hvis man trykker Ctrl+tab. Dette er for stor en mangel til at jeg gider bruge programmet.

Og ja, det er bare min holdning :)
Avatar billede lrj Nybegynder
26. marts 2001 - 19:29 #19
..Ultraedit kan hentes i en Shareware version fra http://www.ultraedit.com - registrering koster USD $30, og giver ret til gratis opdateringer i 12 måneder. Just for the record :)
Avatar billede brian@diku Nybegynder
26. marts 2001 - 19:39 #20
jeg er sku ligeglad med hvad det koster, vi snakker seriøse editors. Du sidder vel heller ikke og laver din compiler selv, fordi du er for nærig til at købe en ?

(hhehe, jeg har foresten lavet en, men det var skole :)
Avatar billede lrj Nybegynder
26. marts 2001 - 21:08 #21
brian> Flot, hva\'? Man skal sgu da ikke være blind for hvad tingene koster, selvom det er til firmaet. Og når ultraedit nu ikke er opgaven voksen til mig kan de jo rende mig et stykke - 30$ for noget med så åndssvage fejl er for dumt.