Avatar billede rickih Nybegynder
15. februar 2005 - 21:21 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Computer fryser

Hej...

Jeg har et problem med min computer... den fryser hele tiden...
Når jeg har siddet måske 15 min ved min computer (lidt forskelligt)... fryser den lige pludselig... altså jeg kan ikke åbne nogle programmer... trykker jeg på et ikon arbejder den bare og så stopper den igen... men ingen ting bliver åbnet... men har jeg et program åbent f.eks. msn kan jeg sagtens bruge det og skrive...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. februar 2005 - 21:30 #1
Har du scannet maskinen for Virus? Spyware?
Avatar billede levich Nybegynder
15. februar 2005 - 21:31 #2
Måske bliver noget af hardwaren inden i computeren for varm, hvorved det skal stoppe for at køle ned. Næste gang der sker, så prøv at åbne computeren og mærke efter om der er nogle ting der er meget varme, ved at føre din hånd rundt uden at røre nogle dele, pga. statisk elektricitet.
Avatar billede rickih Nybegynder
15. februar 2005 - 21:33 #3
ingen virus.... har prøvet hardware... har skiftet min harddisk... men ved ikke hvad det ellers kan være
Avatar billede rickih Nybegynder
15. februar 2005 - 21:34 #4
også testet ram*
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. februar 2005 - 21:34 #5
Det kan være din processor!
Avatar billede rickih Nybegynder
15. februar 2005 - 21:36 #6
hmm måske... den bliver godt nok ikke så varm...
Avatar billede levich Nybegynder
15. februar 2005 - 22:01 #7
Hvis noget bliver for varmt, kan du tydeligt mærke det.
Avatar billede rickih Nybegynder
15. februar 2005 - 22:09 #8
Nu kan jeg ikke huske hvad man kalder den... men den som sidder på mit chipset er kæmpe varm
Avatar billede levich Nybegynder
15. februar 2005 - 23:05 #9
Mener du CPU'en, RAM'en eller grafikkortet?
Avatar billede rickih Nybegynder
15. februar 2005 - 23:10 #10
ingen af dem :P
Avatar billede rickih Nybegynder
15. februar 2005 - 23:11 #11
der sidder sådan en sort lille firkant på min bundkort.... den er varm
Avatar billede anuseren Nybegynder
15. februar 2005 - 23:12 #12
northbridgen?

er det en flad sort tingest med noget skrift på?
Avatar billede rickih Nybegynder
15. februar 2005 - 23:12 #13
chipset?
Avatar billede rickih Nybegynder
15. februar 2005 - 23:12 #14
Står ASUS på
Avatar billede anuseren Nybegynder
15. februar 2005 - 23:15 #15
gå ned i butikken du har købt den og få hjælp.
Avatar billede rickih Nybegynder
15. februar 2005 - 23:16 #16
alt er skiftet ud på den
Avatar billede levich Nybegynder
15. februar 2005 - 23:16 #17
ja, det er et godt råd. Vi kommer vist ikke nærmere.
Avatar billede rickih Nybegynder
15. februar 2005 - 23:18 #18
jamen lol? skal jeg så løbe rundt til alle online butikker? :P... alt til den er købt og selv samlet
Avatar billede levich Nybegynder
15. februar 2005 - 23:18 #19
Nå ok. Er din computer placeret sådan at den kan komme af med varmen?
Ved du f.eks. at det køler mest i computeren, når kabinettet er sat på. Mange tror at det er bedre, hvis de tager sidepanelerne af.
Avatar billede rickih Nybegynder
15. februar 2005 - 23:19 #20
min er taget af :$... men kan det være fordi den er for varm?
Avatar billede levich Nybegynder
15. februar 2005 - 23:29 #21
Et kabinet er designet så der er bedst gennemstrømning af luft, når sidepanelerne er sat på.
Avatar billede serverservice Praktikant
16. februar 2005 - 16:44 #22
Prøv at gå i bios og aflæs dine tempareturer på bundkort og cpu - hvad er de?
Hvordan har du testet dine ram ?

Test også din harddisk med en tester der svarer til din type.
http://www.dannyboyd.dk/downloads.htm#Hardwaretestere
Avatar billede rickih Nybegynder
06. marts 2005 - 16:30 #23
jeg kan løse det ved at sætte firewall til :/