Avatar billede snake2005 Nybegynder
15. februar 2005 - 20:28 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Forlængelse af kabel

Kan det lade sig gøre at forlænge et net-kabel? Jeg har 20 meter kabel og har ladet mig fortælle at de ikke findes længere end det. Er det muligt at forlænge dette kabel, evt vha en hub elign? Jeg skal lige bemærke at et net-kabel skal forstås som et kabel fra min router til en PC's netkort.
Avatar billede d3h4s Nybegynder
15. februar 2005 - 20:32 #1
Du kan sagtens tilslutte via en switch eller sådan, og derved udvide.. Eller os kan du lave dit eget kabel.. :)
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2005 - 20:32 #2
det passer ikke, de fåes op til 100 meter. (der skal man dog selv montere de 2 stik, men op til 100 meter er der ingen problemer), men du kan ikke forlænge det (eller jo det kan man åske godt, men jeg ville ikke gøre det pga støj)
Avatar billede d3h4s Nybegynder
15. februar 2005 - 20:37 #3
Det plejer at virke fint ved forlængning.. Du kan i teorien lave dine kabler så lange du vil ha dem, man skal bare passe på at datatabet ik bliver for stort..
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. februar 2005 - 20:38 #4
Man ka' da godt forlænge dem - bare ikke bruge tape og kronmuffer som samling - tihi.
Der finder masser af fine samleled - med afskærmning - enhver computer-bix bør have sådanne dimser...

Min tommelfingerregel siger max 144meter fra aktiv enhed til aktive enhed...
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2005 - 20:41 #5
majsmarken normalt siger man da kun 100 meter (for ethernet) og derover skal der repeatere til, jeg ville nok passe meget på ved 144 meter, men er det et rigtig godt kabel uden andre kabler i nærheden til at støje er det muligt det kan lade sig gøre, men jeg ville personligt ikke gøre det.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. februar 2005 - 21:44 #6
Jeg ka' ikke huske hvor lige de 144meter kommer fra; det er måske fra 'gamle' dage med 10Mbit.
pt. ruller jeg med ~150meter under jorden til en nabo (et lang kabel); dog kun med 10Mbit pga en gammel 10Mbit hub i deres ende. Ikke noget problem - deler min internetforbindelse på den måde...
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2005 - 21:52 #7
ja men det er normalt ikek noget man bør anbefale, og nej 10Mb var også 100 meter. så hvor de 144 meter kommer fra skal jeg ikke kunne sige *G*
Avatar billede snake2005 Nybegynder
15. februar 2005 - 21:52 #8
screem bille. Har du erfaring med hvor de lange kabler købes? på nettet?
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2005 - 22:00 #9
Har en rulle med 300 meter, længere har jeg ikke selv lige set dem, men de burde kunne købes stort set alle steder. (prøv hos en elektriker, det er ofte dem som opsætter netværk, altså kablingen)
Avatar billede snake2005 Nybegynder
15. februar 2005 - 22:14 #10
ok screem brille (sorry for skrivefejlen før). har lige checket edbpriser. bør kablet være afskærmet parsnoet, eller er det overkill til en alm forbindelse mellem router og pc?
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2005 - 22:19 #11
altså jo bedre kabel jo bedre (jo bedre afskærming, men er det kun til ca 30-40 meter, så burde der ikke være nogen forskel overhodet.)
Avatar billede snake2005 Nybegynder
15. februar 2005 - 22:24 #12
tak for indsatsen, screem brille. du fortjener mere end de 7,5 point. jeg opretter et spm på afskærmet kabel. svar på det og der er 15 point ekstra.