Avatar billede mr-bob Nybegynder
15. februar 2005 - 12:27 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Optimere trådløst netværk?

Jeg har et trådløst netværk mellem et Linksys Wireless-G Access Point WAP54G og et Linksys Wireless-G PCI Card WMP54G.

Mit problem er at jeg har meget lavt signal, den ligger på ca 2 mbps og nogle gange mindre.

Der er ca. 10-15 meter og en forholdsvis tyk mur imellem...

Hvad kan jeg gøre for at forbedre signalet, uden at det kommer til at koste en bondegård?

pft Bob
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. februar 2005 - 12:30 #1
[Trådløs rækkevidde]: http://www.eksperten.dk/artikler/119
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. februar 2005 - 12:37 #2
du kan lave et hul i muren!
Avatar billede mr-bob Nybegynder
15. februar 2005 - 12:39 #3
Det var jo det der skulle undgås ved brug af trådløst..... ellers havde vi bare kørt en ledning igennem...
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
15. februar 2005 - 12:39 #4
Jeg har selv samme konfiguration og har samme problemer med signalet. Ærgeligt at bo i 70'-beton :o(

Det eneste jeg kan komme på er at købe en ekstern antenne - det burde kunne booste signalet og så placere access pointet centralt i huset. Se http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=14174

Se evt.: http://www.edbpriser.dk/community/forum/thread.asp?id=42631
http://www.edbpriser.dk/community/forum/thread.asp?id=39856
Avatar billede mr-bob Nybegynder
15. februar 2005 - 12:54 #6
petkrug, er du sikker på man kan sætte den antenne til linksys'en?
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
15. februar 2005 - 12:59 #7
Nope - det var forslaget på edbprisers forum. Men den er da ret billig (og det er selvfølgelig fuldstændigt ligemeget, hvis l.... ikke virker!) Der må være nogen der ved om sådan nogle antennestik er standardiserede???
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. februar 2005 - 13:13 #8
Antenner er afstemte til specifikke waypoints. Desuden er det også en afvejnin af om man vil miste signal eller ej. Kablet op til antenne vil nemlig have et vist tab!
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
15. februar 2005 - 13:24 #9
OK - så er det jo nok ikke en løsning. Skal det være Linksys er dette måske en mulighed: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=112191 - men så er det jo nok bedre med et AP mere (det er billigere) og så sætte det op som bridge.
Avatar billede nlgj Nybegynder
15. februar 2005 - 13:40 #10
Har selv haft det samme problem (dog ikke med LinkSys) men anvendelsen af ekstern antenne virkede for mig. Signalet kører nu 100% gennem et betondæk over ca. 20 m.

Du skal dog huske at du jo skal have to antenner. En til AP og en til den pågældende computer.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. februar 2005 - 13:42 #11
Er tip herfra min historie: http://www.eksperten.dk/spm/554277
... altså istedet for PCI Card i modtager PC'en bruges en USB 'dims' med et stump (1-2m) USB kabel. Den ka' så vendes/drejes/placeres til bedst signal...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. februar 2005 - 13:42 #12
Nogen har også givet det til at de 2 antenner på AP'en skal vende 90 grader for hinanden  _|_
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. februar 2005 - 13:58 #13
der er også dem her: http://www.cantenna.com/
Avatar billede mr-bob Nybegynder
15. februar 2005 - 14:26 #14
Hej alle sammen, jeg kom i tanke om at der stod en serverprinter lige på den anden side af væggen (til den anden side) og der var en switch med plads til accespoint. Så nu kører det hele med Ca 26 Mbps. Og det er jo fint.

Men jeg syntes at det er nogle fine foreslag der er kommet, så alle der mener i vil have lidt point læg et svar...

Mvh Mr bob
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
15. februar 2005 - 14:31 #15
Jeg har jo lagt et svar tidligere - håber det var med til at skabe noget overblik. Godt at det kom til at virke - tillykke med det.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. februar 2005 - 14:52 #16
ping...

Her i hytten er der 2-3 notebooks + 2x naboer (stationær med USB dims) med på vognen. Virker fint...
Avatar billede mr-bob Nybegynder
16. februar 2005 - 10:24 #17
takker..