Avatar billede slawek007 Praktikant
23. marts 2001 - 19:40 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

ftp server

jeg har en fast forbindelse med stofa og har oprettet en ftp server problemet er bare at folk ikke kan sende eller downloade filer med mere end 30 kb sek og det er rimelig langtsomt jeg bruger serve-u på win98 er der noget jeg kan gøre
Avatar billede limemedia Nybegynder
23. marts 2001 - 19:41 #1
folk i ental eller flertal ?
jo flere samtidige jo langsommere overførsel...
Avatar billede limemedia Nybegynder
23. marts 2001 - 19:41 #2
jeg har haft min Stofa langt højere end det...
Avatar billede slawek007 Praktikant
23. marts 2001 - 19:42 #3
kun en person der henter og han har også stofa og bor 100 m fra mig hmmmm
Avatar billede data2k.dk Nybegynder
23. marts 2001 - 19:43 #4
Anskaf dig windows2000 advanced
Avatar billede 123 Nybegynder
23. marts 2001 - 19:44 #5
Hvorfor en installation valgte du?
Hvis du valgte nummer... 2, kan man kun connecte 30 sekunder af gangen, nummer 1 har nogle andre handicap... huskede du at læse hvad du svarede på?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
23. marts 2001 - 19:46 #6
slawekk007 :

Det er jo fordi at stofa kun har 384 eller 512 i upstream hastighed.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
23. marts 2001 - 19:48 #7
Og når de sender filer erdet jo deres egen upstream hastighed der gælder og den er sjældent over 512
Avatar billede limemedia Nybegynder
23. marts 2001 - 19:48 #8
data2k >> var det ikke en **lidt** dyr løsning på et sådant problem ??? *dybt ironisk*

slawek >> Har du overvejet en 155mb/sec fast forbindelse direkte til din nabo ? omtrendt i samme prisklasse som data2k\'s løsningsforslag
Avatar billede limemedia Nybegynder
23. marts 2001 - 19:48 #9
azzer >> 384
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
23. marts 2001 - 19:50 #10
ljweb :

Hos mig er det blevetsat op til 512 :)
Avatar billede limemedia Nybegynder
23. marts 2001 - 19:55 #11
azzer >> okay...
Avatar billede data2k.dk Nybegynder
23. marts 2001 - 19:57 #12
nej det er ikke dyrt.
Se på det sådan her. Køb det af en ven som fik det med da han købte sin nye computer. Installer det og sælge ham den tilbage.(5kr eller sådan noget)
Ps. Dette forudsætte at du har en ven
Avatar billede limemedia Nybegynder
23. marts 2001 - 19:59 #13
data2k >> *ahahahahahahaha* og det skulle være lovligt ??? *g* du har vist for mange warez cd\'ere liggende ... :)
Avatar billede data2k.dk Nybegynder
23. marts 2001 - 20:00 #14
nej det har jeg skam ikke, men denne fremgangsmåde er lovlig.
Avatar billede data2k.dk Nybegynder
23. marts 2001 - 20:01 #15
Folk sælger nogen gange noget og fortryder.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
23. marts 2001 - 20:08 #16
data2k.dk

100% sikkert så er det der ikke lovligt fordi at du må ikke have noget installeret som ikke er dit.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
23. marts 2001 - 20:09 #17
og det er det jo ikke så længe at du har solgt det igen...
Avatar billede data2k.dk Nybegynder
23. marts 2001 - 20:12 #18
100% det er lovligt du købte den og solgte den igen dvs den har tilhørt dig
Avatar billede data2k.dk Nybegynder
23. marts 2001 - 20:13 #19
Nogen pc\'ere kommer med windows2000 uden cd\'romen med
Avatar billede rolli Nybegynder
23. marts 2001 - 20:28 #20
Hvis jeg var dig ville jeg få fat i WAR FTP el.
G6FTP!!! G6FTP er meget nem at installere og conf.
Disse rykker for vildt, evt skaffe dig en extra på med Win 2000 server, du behøver slet ikke advanced server, slet ikke nødvendigt til dit forbrug med mindre du bla. køer med 2 CPU\'er :)
Her kan du og sette hvormeget båndbrede du vil afsætte til en given bruger.....Mange bruger mindre båndbrede til jer alle :)
Hygge
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
23. marts 2001 - 20:36 #21
Jamen... manden har jo ikke mere båndbredde!
Avatar billede data2k.dk Nybegynder
23. marts 2001 - 20:38 #22
G6FTP Bedre kan det ikke siges..og versionen er enda ny.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
23. marts 2001 - 20:41 #23
Serv-U kan godt tildele båndbredde. Det er et særdeles godt program.
Avatar billede slawek007 Praktikant
24. marts 2001 - 01:41 #24
oki jeg er ved at blive mere forvirret end jeg var før hmmm tror i at win 2000 pro kan hjælpe mig for den har jeg da liggende .
Og jeg mener at med de´n hastighed stofa plejer at levere så er det altså rimeligt langtsomt (eks
uploade til min ftp max 20-30 kb/sek, download fra ftp 35 kb/sek max)
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
24. marts 2001 - 02:47 #25
slawek:

Stofa har ihvertfald hidtil kørt 384 kbit upstream, hvilket er ca. 29 kbyte/ps

Så når fok henter fra dig kommer de ikke højere end 30 medmindre at du ligesom mig har fået sat din upstream op til 512.

Når folk skal uploade til dig så er det også deres upstream hastighed der tæller og hvis de har stofa også eller andre forbindelser der max 384 kbit upstream så kommer den heller ikke over 30 kbyte/ps der.

Ergo ligger på problemet ikke på din Serv-U, men på din/brugerens båndbredde og det kan du vel ikke gøre det store ved?

Det ville da også være mærkeligt hvsi et program satte spærring på din upstream? Trust me jeg brugt Serv-U mange gange og der er ingen problemer med det.

/Rasmus
Avatar billede slawek007 Praktikant
24. marts 2001 - 14:45 #26
ok det kan ikke lade sig gøre at hente hurtigere fra mig men hva så med napster der kan folk hente fra mig med 60-70 kb/sek hmmmmmmmm
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
24. marts 2001 - 16:07 #27
slawek :

Nej, det kan de ikke hvis du vitterlig har stofanet. Nu skal du iøvrigt også være opmærksom på at de målinger der står i programmerne af og til er ret så upræcise. Men 60-70 er helt sikkert ikke muligt på en stofanet linie. Det må være en fejl ... sikker på at det ikke var dig som downloadede med 60-70 ?