Avatar billede ejdesgaard Nybegynder
15. februar 2005 - 09:33 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

bat script til windows 2000 updates

jeg har hentet alle de updates der er til windows 2000 pro.
jeg vil gerne have at de bliver installeret fra serveren.
jeg har snakket med nogle som siger at det kan kombineres med login scriptet, hvilket jeg så har prøvet, men jeg kan ikke få installationen til at køre silent.
er der en der kan hjælpe??

på forhånd tak
Avatar billede jpvj Nybegynder
15. februar 2005 - 09:42 #1
For at kunne gøre det *korrekt* skal du sætte installationen til at køre via en GP så du kalder hotfixene fra startup scriptet for computeren.

Se i øvrigt på QChain utilitien til at installere flere hotfixes på en gang.

Overvej i stedet SUS server (Software Update Services) fra MS. Den kan hente dine opdateringer automatisk, og når du så har godkendt dem til installation (via et WEB interface) bliver de automatisk installeret.
Avatar billede jpvj Nybegynder
15. februar 2005 - 09:43 #2
Avatar billede jpvj Nybegynder
15. februar 2005 - 09:44 #3
PS: Hvis du kalder installationen af hotfixene fra brugerens loginscript (grimt og ukorrekt) så SKAL brugeren have administrative rettigheder, da programmer kaldt fra login scriptet udføres med brugerens rettigheder. ... så lad være med det! :-)
Avatar billede ejdesgaard Nybegynder
15. februar 2005 - 09:48 #4
ang. sus server så har tanken strejfet mig, men det er vel ikke noget der er integret i windows server 2003 std. edition??
sidder pt med en nt4 server, men den skal skiftes indenfor meget kort tid.
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2005 - 10:42 #5
Nej SUS er ikke incl (men er gratis) WUS kommer forhåbenligt også snart i en final release (har dog ikke oplevet nogle fejl med den) (WUS = windows update service)