Avatar billede jimmiwj Nybegynder
14. februar 2005 - 09:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows standard IP

Hejsa

JEg ahr et lilel problem med at min ene computer bliver ved med at få en ip adresse der hedder 169.254.69.173 og kan ikke komme på nette med denne .

Jeg har forløbig prøvet følgende

HAft taget netkort ud og ladet computeren starte op igen og ladet den stå et stykke tid og der efter hvor jeg har sat netkortet i igen men ingen ændring i den ip.

Hvis jeg prøver at forny min ip med ipconfig /release får jeg ip 0.0.0.0 også køre jeg så ipconfig /renew men uden resultat jeg prøver at genstarte men ipen er stadig den samme

nogen der kan hjælpe
Avatar billede leif Seniormester
14. februar 2005 - 09:27 #1
Den får IPen 169.254.xxx.xxx fordi den ikke kan finde DHCP serveren !

Har du Router ?
Avatar billede jimmiwj Nybegynder
14. februar 2005 - 09:29 #2
Ja jeg har en router en Dlink dl604
Avatar billede hr.usb Nybegynder
14. februar 2005 - 10:11 #3
har oplevet det samme med et MB med onboard netforbindelse, som på et tidspunkt blev defekt. Prøvede med et separat netkort og med trådløs USB adapter uden held. Fik samme resultat. Husk i Bios at disable Onboard netforbindelsen. Det gjorde jeg også, men intet hjalp. Har nu skiftet MB og så kører det fint.
PS. hvis du prøver at tildele din PC en fast IP adresse, som ligger indenfor routerens område, kan du sikkert godt pinge din router, men du kommer aldrig videre ud. Jeg ved ikke præcist hvad der sker, men tror -i mit tilfælde - at et eller andet
"nethardware" på MB simpelthen var stået af.
Avatar billede jimmiwj Nybegynder
14. februar 2005 - 12:27 #4
Det er et 3com netkort jeg køre med. Har prøvet at tage alt ud og starte op med først en enhed også en mere men får samme resultat. Det jeg har af enheder i PCI slot er

3Com netkort
Grafikkort
Scsi adapter
USB 2.0 kort
Avatar billede jimmiwj Nybegynder
24. november 2005 - 23:31 #5
Lukker nu