Avatar billede deuce24 Nybegynder
14. februar 2005 - 07:03 Der er 3 kommentarer

MSN messenger problem

Hejsa

er løbet ind i et mindre problem,

ændrede min .net passport email til min nye Gmail konto, og nu logger jeg så fint ind med min nye konto, problemet er at alle ser mig som værende offline, og jeg dem som offline, please fortæl mig at det ikke kan være rigtigt, når de jo skriver inde på .net's side at det ikke vil have nogen effekt, andet end som min email passport bliver ændret,

håber meget snart på svar.......

mvh niels
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
14. februar 2005 - 08:46 #1
Jeg havde et lignende problem, jeg opdaterede min MSN og pludselig var alle offline også jeg selv selv om den var logget på.
Jeg gjorde så det at tog hver enkelt på min liste og skrev til dem om at godkende mig igen og ganske rigtigt så virkede det hele igen, så man må på en elller anden måde deaktivere det hele
Avatar billede deuce24 Nybegynder
14. februar 2005 - 08:49 #2
okay, det problem havde jeg også, lavede en afinstallation af det nye messenger 7.0 og begyndte aqt bruge 6.2 igen.....

prøvede lige for sjov at lave min email tilbage til det gamle, og vupti så var de allesammen online igen, underligt, for man måtte da næsten gå ud fra at .net havde tænkt sig bare en smule om, så ens kontakter automatiskt blev opdateret til den nye email ikke!!!!!!!!

sådan noget gejl *GG*

messenger sucks, men alle bruger det så!!!!!
Avatar billede yxos Nybegynder
14. februar 2005 - 10:21 #3
Det er fordi dine kontakter kun kender dig med din gamle mailadresse. Messenger tillader kun at vise konti som brugeren har godkendt. Sådan skal det jo være.

Du skal gøre følgende:
1. Log på Messenger med din gamle mailadresse.
2. Gem kontaktliste (Contacts -> Save contact list) fx. på skrivebordet (fil: xxxxx.ctt)
3. Opret en ny .NET konto med din gmail konto sim ident.
4. Log på Messenger med din nye gmail konto. Kontaktlisten er tom.
5. Importér den gemte kontaktliste; xxxxx.ctt.

Nu får du læst alle din gamle kontakter ind, og samtidig sendes request ud til dem alle om at acceptere dig som din nye gmail konto.
Når de godkender er du kørende.
Du kan evt sende en mail til alle dine messenger kontakter om, at du har fået ny mail konto, og bed dem acceptere reuesten når den kommer.