Avatar billede kurns Nybegynder
13. februar 2005 - 23:09 Der er 10 kommentarer

vandskadet mobil

jeg har været så uheldig at komme til at spilde noget væske i min mobil. den er kun 4 måneder gammel. jeg har hørt noget om at lige præcis den slags skader dækker garantien ikke.. nogen der har nogen erfaringer på det område?

pfh tak :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. februar 2005 - 23:12 #1
Hvad for noget vædske? Det er ret væsentligt.

M.h.t. om din garanti dækker, så afhænger det 100% af hvilken forsikring du har. Der må du finde policen og se efter...
Avatar billede kurns Nybegynder
13. februar 2005 - 23:26 #2
det var noget en drink der væltede og mobilen lå hvor væsken flød ud. det er en 3-mobil, men jeg tænkte at det var garantien der dækkede derfra eller man skal måske ha fat i sin indbo forsikring?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. februar 2005 - 23:34 #3
jeg har aldrig haft en 3-mobil, så jeg aner ikke om de ved handlen giver en speciel garanti, og kan derfor ikke svare på spørgsmålet.

Men det er da værd at tjekke indboforsikringen, og se om den dækker sådan noget....

Hvis du havner i situationen at garantien ikke dækker, har jeg flere gange renset/tørret en fugtskadet mobil. Det kræver lidt teknisk snilde:
Du skiller mobilen ad (kan være svært - kræver formentlig minitorx skruetrækkere el. lign.) Skil også de enkelte printplader. Rens de fugtskadede steder med rent vand (demineraliseret vand) og tør forsigtigt efter med en fnugfri klud. Lad delene tøre nogle timer, og saml igen.

I rigitg heldige tilfælde er det nok at lade den ligge slukket på radiatoren et døgns tid - men "forurenet" vand som drinks, cola, saltvand o.s.v. får delene indeni til at tære, så det kan være en stakket frist, hvis man ikke får den renset...
Avatar billede kalp Novice
14. februar 2005 - 00:10 #4
kurns>>

Er det en 3 telefon så dækker garantien ikke din vandskade.

Jeg havde engang en siemens hvor de gjorde.
Avatar billede kalp Novice
14. februar 2005 - 00:10 #5
Desuden mener jeg 3 er noget fup som i så mange tilfælde som muligt vil sige til kunden at det er en vandskade så de ikke skal dække noget.
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
14. februar 2005 - 00:19 #6
Du kan være heldig at din indboforsikring dækker, men det er tvivlsomt.
Hvis du gør som ole skriver, har du en chance, men jeg håber du har taget batterierne ud med det samme, for ellers har den sikkert lidt ubodelig skade.
Det er utroligt svært at rense alt af, brug en tandbørste eller lignende, og sørg for at den bliver ordentlig tør, inden du sætter batteriet i igen.
Jeg har med held prøvet det.
Avatar billede sexpac Nybegynder
14. februar 2005 - 02:40 #7
Ja det er sikekrt for sent nu. Det du skulle have gjort var at pille batteriet fra, komme en viskestykke rundt om og ligge den oven på radiatoren med tasterne ned af meennnn hvis du har en indbo forsikring så burde den jo at dække det, eller hvad?
Avatar billede annikadk Nybegynder
14. februar 2005 - 10:30 #8
og hvis du mener den er tiden og pengene værd men ikke selv vil rode så er der fx. www.danskunlock.dk (har ikke selv erfaring!)
Avatar billede kalp Novice
14. februar 2005 - 10:32 #9
Hvis du har en hund og hundeforsikring så lad den lige bide lidt i den... så dækker det!
Avatar billede henrikgn Nybegynder
14. februar 2005 - 16:30 #10
-> kalp: Det kaldes forsikringssvindel og er vist ikke helt lovligt :)

http://www.forbrug.dk/presse/arkiver/pressenskriver/20041111/204482/