Avatar billede justnet Nybegynder
13. februar 2005 - 00:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Baggrund i drop down?

Kan man angive at en drop down skal have et baggrundsbillede?

Tænker først og fremmest på at det skal være pænt, når man ikke har "udvidet" den - men af den grund er jeg så klar over at billedet skal have en vis højde.....
Avatar billede olebole Juniormester
13. februar 2005 - 01:02 #1
<ole>

Nej, det kan man ikke

/mvh
</bole>
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
13. februar 2005 - 01:06 #2
tjaa, I Firefox (men ikke IE) kan man ændre baggrundsbilledet på det prevalgte, men altså ikke inde i selve selectboxen.

Dette foregår med alm. CSS
Avatar billede justnet Nybegynder
13. februar 2005 - 01:12 #3
Hvis jeg forstår dig ret, så kan man gøre det med css?
Avatar billede olebole Juniormester
13. februar 2005 - 01:32 #4
Det er nu ikke specielt på det pre-selectede. I FF kan du sætte baggrundsbillede på enhver option, men det er vist ikke det, der er ønsket
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
13. februar 2005 - 01:35 #5
justnet:

ja og nej, det vil ikke virker i IE, så det ville nok være smartere at sætte background til none, for at opnå transparent effekt.

Eller droppe tanken helt.
Avatar billede olebole Juniormester
13. februar 2005 - 02:38 #6
'Transparent effekt' i en select ... jeg er lutter øren. Kan vi få et eksempel?  :)
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
13. februar 2005 - 23:31 #7
eller ja, som altid virker det ikke i IE... typisk