Avatar billede bentn Nybegynder
12. februar 2005 - 14:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bruger Log on problem

Har tidernes morgen fået et sådan en popup windows bruger logon,
som jeg bare kilk'ede Enter på og røg videre ind på mit skrivebord.
Efter jeg forleden rensede ud af noget spyware, kan jeg ikke komme ind på mit normale skrivebord. Jeg for at vide, at jeg ikke har været på computeren før i starten, og bliver oprettet som en ny Bruger.
Så kommer jeg ind, men jeg kan ikke bruge programmerne, eller se filer/billeder osv...
Under Tilføj/Fjern Programmer, er der heller ingen progammer indstalleret, selv om de fleste ligger på skrivebordet.
Funktionerne i de progammer fungere heller ikke...eller kan heller ikke bruges.

Så lyder mit spørgsmål: Hvordan kommer jeg ind igen på mit tidligere skrivebord, så jeg igen ka få adgang til mine programmer...?
Avatar billede levich Nybegynder
12. februar 2005 - 15:10 #1
Du starter windows i fejlsikret tilstand (ved at trykke F8 under opstarten af computeren), hvorved du har administratorrettigheder (dvs. adgang til alt). Nu kan du så ændre egenskaberne for de brugere som er oprettet i windows. Tildel det brugernavn som du plejer at logge ind som administratorrettigheder. Genstart normalt og det skulle gerne virke.

Det kan godt være lidt kompliceret, da det ikke er til at vide hvad spyware og rensningen af spyware har ændret i windows, men der kan ikke ske noget ved at gøre ovenstående. Så prøv det.
Avatar billede halifax Nybegynder
12. februar 2005 - 15:35 #2
Lad os lige få tvivl om, hvilken Windows du bruger, ryddet af vejen. Spørgsmålet er oprettet under Windows 9x. Bruger du Win 98 eller XP?
Avatar billede bentn Nybegynder
12. februar 2005 - 16:27 #3
Hvor kan jeg ændre de egenskaber ved fejl sikret tilstand?
Bruger win98.
(for øvrigt virker F8 ikke ved win98, man skal holde Crtl nede i opstarten, og derefter vælge, fejl sikret tilstand. )
Avatar billede bentn Nybegynder
12. februar 2005 - 17:47 #4
Slet ingen der kan hjælpe?
Avatar billede levich Nybegynder
12. februar 2005 - 17:58 #5
Det er godt nok lang tid siden jeg brugte win98, men mon ikke det findes under kontrolpanelet et eller andet sted.
Avatar billede bentn Nybegynder
12. februar 2005 - 18:19 #6
Finder ingen egenskaber på nogle brugere under kontrolpanelet. ( kun hvor man kan oprette nye Brugere)
Dog ligger der en profile mappe under Windows, hvor jeg kan se min profil med de  gamle cookies, på de websider jeg plejede at bruge.
Tror der er gået kuk i windows, så den ikke kan finde det gamle skrivebord,jeg
plejede at bruge.
Avatar billede bentn Nybegynder
12. februar 2005 - 19:06 #7
andre der kan hjælpe??
Avatar billede halifax Nybegynder
14. februar 2005 - 00:20 #8
Går ud fra du benytter en enkeltstående (stand alone) pc og derfor ikke logger på andet end selve Win98.

I 98 gemmes logon info i en fil som hedder .pwl til efternavn, fx. dit_navn.pwl, hvor dit_navn er dit logon brugernavn.

Prøv at slette ALLE forekomster af .pwl filer. De ligger i C:\Windows eller C:\Windows\System.

Det skal gøres efter en opstart i fejlsikret tilstand.
Er du fortrolig med DOS kan du vælge at starte op i "Kun kommandoprompt" og bruge kommandoen "del" (for delete) sammen med .pwl-filnavnet for at slette dem.

Herefter genstartes på normal vis og nu skulle der ikke komme nogen log-on boks frem og der sulle være adgang til alle mapper og programmer. Forudsat at udrensning af spyware ikke har lavet (andre) mærkelige fejl i systemet.
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
22. februar 2005 - 21:39 #9
Hvis du har installeret tweakUI,kan du fjerne det.
Avatar billede bentn Nybegynder
27. februar 2005 - 23:04 #10
Måtte desværre vælge en formatering. Problemet opstod ved udrensning af spyware...så der har nok været noget der har ødelæagt systemet. I skal have tak for jeres input.

- Lukker