Avatar billede pumba Nybegynder
12. februar 2005 - 12:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Printer vises som "removable disk" under " My Computer"

Her tildeles den et drev-bogstav (H i mit tilfælde) - når jeg slukker printere forsvinder den igen. Jeg kan ikke foretage noget som helst på dette H-drev.....

Printeren er en Canon SmartBase MPC200 (Multipass) - driveren er opdateret. (OS=XP)

Hvorfor gør den det - når den nu ikke kan bruges til noget og så skaber lidt rav i det - da jeg bruger H-drevet til logon-script  på serveren.

Hilfe :-)
Avatar billede articfruit Nybegynder
12. februar 2005 - 13:13 #1
Hvis du har mulighed for at sætte flash-kort i printeren fra f.eks. kamera er det derfor at den kommer og fortæller dig det, også selv om du ikke har sat noget kort i...
Avatar billede articfruit Nybegynder
12. februar 2005 - 13:18 #2
It lets you insert your digital camera's memory card straight into the machine and print your photos right from the card without ever connecting to a computer

http://www.canon-europe.com/For_Home/Product_Finder/Multifunctionals/Multifunctionals/SmartBase_MPC200_Photo/index.asp?ComponentID=33982&SourcePageID=166550

Det er fordi at computeren opfatter det ligesom hvis du havde sat en usb memory stik i, og det fungerer sådan set på samme måde, derfor forsvinder drevet også når du slukker printeren igen!

Du kan tildele drevet et andet drevbogstav så det ikke konflikter med dine logon-scripts...
Avatar billede pumba Nybegynder
12. februar 2005 - 14:20 #3
Bortset fra at jeg ikke må/kan ændre logon-scriptet - jepper så er det helt korrekt med memory stik - det var jeg bare ikke klar over - men det er jeg nu. Så jeg lukke og slukker.
Jeg har checket, at funktionen ikke kan DISABLES - desværre.....
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. februar 2005 - 15:42 #4
Det articfruit mente var, at du kan ændre drevbogstavet for printeren....

Højreklik på "Denne computer", vælg "administrer" og vælg "diskhåndtering".

Højreklik på "printerdrevet" og vælg "skift".

Nu kan du selv bestemme hvad drevbogstav den skal have....