Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2005 - 22:17 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Web-administration af Windows server

Hejsa.

Jeg kører nogle Windows servere, og når jeg er væk fra mit LAN mangler jeg nogle måder at styre min server på når porten til VNC fx ikke er åben ved den computer jeg sidder ved.
Jeg efterlyser noget som fx Webmin, som man kan få til Linux.

På forhånd tak .
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. februar 2005 - 22:26 #1
Der findes, mig bekendt, ikke noget tilsvarende. Du kan bruge dameware eller PCANywere, men de er ikke web værktøjer og kræver åbne porte lige som VNC, og så koster de
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2005 - 22:29 #2
Det var en skam.
Så ved jeg hvad jeg kan lave her i vinterferien :)
Lader lige spørgsmålet stå åbent så andre også kan svare.
Avatar billede screem_brille Novice
11. februar 2005 - 22:46 #3
Du kan køre en remote session via din browser, men ville ikke gøre det uden ssl (ellers er det alt for usikkert)
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. februar 2005 - 22:52 #4
Men kan du administrere via browseren? hvordan vil du få fat i de nødvendige værktøjer
Avatar billede screem_brille Novice
11. februar 2005 - 23:01 #5
Ja det kan man, man laver jo en remote session (fuldstændig som en med en normal remote desktop) det kører blot over http (helst https), det kræver selvfølgelig du har de rigtige rettigheder.
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2005 - 16:38 #6
Tak..
Avatar billede screem_brille Novice
12. februar 2005 - 16:45 #7
når bufferzone ikkemener det er muligt og jeg fortæller det er , hvorfor for han så pointene ?
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2005 - 16:57 #8
Ingen andre svarede. I må da selv lægge et svar hvis i vil have point.
Avatar billede screem_brille Novice
12. februar 2005 - 17:05 #9
Nå ok, fair nok, jeg giver dig det rigtige svar og så giver du bufferzone pointene... Normalt ligger man ikke et svar medmindre man ved det er den rigtige løsning.
Avatar billede badedyr Nybegynder
18. februar 2005 - 14:59 #10
hvis du kører windows 2003 srv, findes der noget der hedder Remote Administration og kan installeres under application server, i add remove programs. Det fungerer udemærket, og kører på en valgfri port. her kan du oprette brugere, sites, se event logs osv.
Avatar billede ingenproblem Nybegynder
12. september 2005 - 03:22 #11
falsk
Avatar billede screem_brille Novice
12. september 2005 - 09:04 #12
ingenproblem ?
Avatar billede screem_brille Novice
12. september 2005 - 09:12 #13
bufferzone hvor er du du ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. september 2005 - 15:41 #14
formatc læg et svar her

http://www.eksperten.dk/spm/590214