Avatar billede ingolf Nybegynder
23. marts 2001 - 12:34 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

åbning af filformat *.db

Hvordan åbnes filformaten *.db i Excell 2000. Programmet skriver at det ikke kender formatet.
Avatar billede delphinewbie Nybegynder
23. marts 2001 - 12:36 #1
*.dbf er så vidt jeg ved det eneste den kan åbne...hvilken udgave har du?
Avatar billede delphinewbie Nybegynder
23. marts 2001 - 12:36 #2
excell2000 lol den overså jeg
23. marts 2001 - 12:39 #3
Hvad er det for en .db fil du har - hvor kommer den fra ?
Avatar billede ingolf Nybegynder
23. marts 2001 - 12:57 #4
flemmingdahl
.db format kan bl.a. læses af Paradox
Avatar billede janvogt Praktikant
23. marts 2001 - 12:58 #5
*.db er vist fra en god gammel Paradox database.

Kan du ikke i Paradox gemme i et eller andet Excel-format?
Har du prøvet at bruge Import-guiden?

Avatar billede ingolf Nybegynder
23. marts 2001 - 13:02 #6
janvogt
problemet er at jeg har fået filen af en anden, som ikke selv har Paradox, og jeg har heller ikke selv Paradox, ellers havde jeg gjort det du foreslår for længe siden.
Avatar billede janvogt Praktikant
23. marts 2001 - 13:08 #7
Hmm, hvordan ser filen ud, hvis du indlæser den i en tekst-editor, f.eks. Notepad eller Word?

Hvis den ikke er helt ulæselig, kan man måske gå denne vej.
Du kan også prøve at maile den til mig på jan_vogt_hansen@hotmail.com så skal jeg se hvad jeg kan gøre ved den.
Avatar billede ingolf Nybegynder
23. marts 2001 - 13:25 #8
janvogt
tak for tilbudet, men jeg kan ikke sende filen ud af huset. Jeg har også prøvet med Word - kun kragetæer det hele.
Skal på ferie i en uge, så det kan være det hele løser sig derefter.
Avatar billede nerøs Nybegynder
23. marts 2001 - 17:21 #9
Du må kunne åbne filen hvis du får fat i den rigtige ODBC driver.
Følgende link skulle give mulighed for at downloade drivere til evaluering:
http://www.merant.com/products/datadirect/download/eval/Forms/connect_odbc.asp
Avatar billede nerøs Nybegynder
23. marts 2001 - 17:28 #10
Access kan faktisk direkte åbne paradoxfiler. Så lav en access db og importer tabellerne. Herefter kan du exportere til excel
17. juni 2001 - 14:18 #11
Er det løst ingolf ?
12. september 2001 - 11:58 #12
Ingolf - skal det aldrig lukkes ?