Avatar billede lasraven Nybegynder
11. februar 2005 - 12:37 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Router ST lab

jeg har lidt prob med min router
jeg sidder sammen med en server. og externt kan sidderne godt blive vist som jeg hoster. men når jeg prøver at komme ind på de sider internt. så kommer jeg bare hen til routerens startside.

hvad går der galt..

jeg kan godt snyde den via hosts filen
C:\windows\system32\drivers\etc

men det er jo ikke en holdbar løsning.

http://www.sunsway.com.hk/products/router-1.html
det er denne router.

men jeg kan simpelt hen ikke finde ud af prob
Avatar billede screem_brille Novice
11. februar 2005 - 12:44 #1
Det er nok fordi routeren ikke kan lave loopback.
Avatar billede janalex Nybegynder
11. februar 2005 - 12:53 #2
Det skyldes sikkert samme forhold som på min Aethra SV 1020 router, som ikke understøtter loop-back (mener jeg det hedder) - d.v.s. at man kan ikke fra LAN-siden få adgang til services på LAN'et via IP-adressen på WAN-siden.

Det kan ikke bekræftes af specifikationerne eller manualen - men det er nok heller ikke noget man ønsker at reklamere med ;-)

Det kunne også skyldes en forkert eller for restriktiv opsætning af firewall'en.

Mvh
Jan Alex Nielsen
Avatar billede lasraven Nybegynder
11. februar 2005 - 12:59 #3
jeg har sat den anden router jeg havde til igen. skod tis :) men sådan er det. så nu har jeg en billig router til salg :)
men i skal have tak for hjælpen
screem brille læg et svar. i har jo sagt det samme så det må være fair  i deler...
Avatar billede screem_brille Novice
11. februar 2005 - 13:27 #4
Det er hermed gjort ;)
Avatar billede lasraven Nybegynder
11. februar 2005 - 14:14 #5
BTW kender i nogle gode routere til en billig penge. som kan loop back ???