Avatar billede lemmings Nybegynder
11. februar 2005 - 10:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Systemfejl ved tilkobling til ADSL

Jeg er ikke helt sikker på at jeg befinder mig rette sted, men jeg prøver.

Jeg har lige fået en ny maskine hvor der er installeret win200pro. Jeg har et netværkskort Intel PRO/100 S som fulgte med maskinen.

Når jeg tænder for maskinen, og mit netkabel er isat, går der ca. 2 min. og derefter kommer der en NT AUTHORITY/ SYSTEM fejl, der resulterer i en nedtælling på 59 sekunder, hvorefter maskinen rebooter.

Er netkablet ikke isat, så er der ingen problemer!!

Er der nogen der kan forklare hvad det skyldes. Jeg har kørt Norton Antivirus på maskinen, den har godtnok fjernet nogle trojanere mm. men nu finder den altså ikke flere viruser, og maskinen har stadig samme problem.

HJÆLP!!!!

/Lemmings
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. februar 2005 - 10:46 #1
Det lyder unægteligt som om at du har fået Blaster virus, fordi din windows ikke er/var opdateret da du ville gå på nettet med den.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. februar 2005 - 10:47 #2
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. februar 2005 - 10:50 #3
Og når den er væk og du har gjort nøjagtigt som der står, så bør du opdatere via windows update. Det gøres lettest ved at åbne internet explorer og vælge Tools > windows update
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. februar 2005 - 11:05 #4
[Start][Kør][shutdown -a] ENTER.
Med det samme - holder den op med dette nedtælling/Reboot problem - foreløbig.

Derefter kan' du fixe via [james_t_dk 11/02-2005 10:47:34]
og/eller som her
http://www.hcma.dk/blaster_sasser.htm
Avatar billede lemmings Nybegynder
11. februar 2005 - 12:17 #5
majsmarken> hvad mener du med din første linie.

er shutdown -a en command eller en funktion (som jeg finder hvor???)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. februar 2005 - 12:29 #6
shutdown -a  => Annuler shutdown/nedlukning. Der kommer ikke nogen meldning tilbage om at det er gennemført; bare et sort vindue et split sekund...

Det er bare indtil næste genstart - derfor de efterfølgende procedurer som beskrevet...
Avatar billede lemmings Nybegynder
11. februar 2005 - 13:00 #7
james t dk> jeg vil gerne lukke denne ned - mener at have fået denne bug væk. Skriv et svar så du kan få dine point.

/lemmings
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. februar 2005 - 20:55 #8
svar
Avatar billede majsmarken Nybegynder
12. februar 2005 - 23:57 #9
Husk WindowsUpdate.

Windows 2000 Service Pack 4 kan med fordel sakses fra
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/