Avatar billede okeedokee Nybegynder
23. marts 2001 - 11:11 Der er 24 kommentarer og
6 løsninger

Kritik af idé til e-biz ønskes..........

Jeg påtænker at starte et website der sælger mobiltelefoner og tilbehør på nettet. Hvad syntes i om idéen?

Markedspotentiallet burde være iorden. Som jeg ser de nuværende udbydere, så er det præget af mindre spillere med elendige sites, uden brugervenlighed og funktionalitet.

Den store udfordring må ligge i  markedsføringen af sitet.

Kom med jeres kritik, idéer, holdninger m.m. Og skriv gerne links, hvis i mener at kende eksisternde mobiltelefonforretninger på nettet, der gør det godt.

Avatar billede nil.dk Nybegynder
23. marts 2001 - 11:13 #1
Hvad med www.hallo.dk ? De virker da ikke uden brugervanlighed/funktionalitet ???
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2001 - 11:15 #2
God ide, vi kan trænge til nogle ordentlige sites med en god portion informationer og overskuelighed.

Thansen.dk er da meget god, men den er ikke helt iorden, den er der henad og du skal måske lige se på lidt af den.

Det kan dog blive svært at skaffe gode produkter, ha dem når kunderne gerne vil have dem og frem for alt stadig kunne have tid til forbedringer på sitet og i \"firmat\".

Hvis du har brug for noget hjælpe med design eller lign. ville jeg da gerne assistere.
Avatar billede hchristensen Nybegynder
23. marts 2001 - 11:16 #3
Sålænge du ikke regner med at kunne leve af det, så er det sikkert ikke så tosset.

Hvordan ved du at markedspotentialet er i orden? Har du selv en mobiltelefon? Hvor købte du den?

Hvordan vil du håndtere defekte produkter og kunder, der ikke kan/vil betale samt kunder, der benytter deres 8 dages returret (når du har indsendt alt papirnusereiet til mobiludbyderen)?

Markedsføring af sites - jeps, det er en udfordring. HVor mange penge har du?
Avatar billede nil.dk Nybegynder
23. marts 2001 - 11:18 #4
Har du tjek på hvor/hvordan du skaffer telefonerne? Og har du penge til at fylde et lager?
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
23. marts 2001 - 11:19 #5
Alle e-biz ideer kan hilses velkommen, men det kræver sat du vil bruge meget tid og arbejde til det og du kan som sagt nok ikke leve af det!

Det kræver lidt kapital, men det er en god ide og det er jo som du selv siger noget som ikke er gjort særligt grundigt før, så den burde være der.

Har du tid og lyst så prøv dog, men internet markedet er farligt!!

Jeg er selv i internethandel, men har underskud nu på andet år...
Avatar billede ricky Nybegynder
23. marts 2001 - 11:34 #6
mobiltelefonmarkedet er snart ligeså langt ude som IT - kender du overhovedet noget til det marked ?
jeg tror ikke på mobiltelefonshops for fremtiden... salget af disse vil blive fuldt integreret med salg af IT - ikke mindst fordi at mobiltelefoner i fremtiden ikke vil være mobiltelefoner - men PDA\'ere med telefonmulighed.

Jeg ville holde mig langt væk!
Avatar billede ricky Nybegynder
23. marts 2001 - 11:37 #7
nil.dk>> lager er principielt ikke nødvendigt - distributørerne tilbyder at kunne sende direkte til de enkelte kunder dag-til-dag.
Problemet er bare at de også tager sig et ekspeditionsgebyr for denne service, hvilket fordyrer varerne, hvilket er nok til at man ikke kan levere til særligt attraktive priser.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
23. marts 2001 - 11:41 #8
ricky >> er det noget du har erfaring med?
Avatar billede ricky Nybegynder
23. marts 2001 - 11:43 #9
nil>> ja, jeg ved en hel del om emnet.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
23. marts 2001 - 11:47 #10
ricky >> er det noget du vil dele ud af? Jeg har haft en masse sjove idéer, som jeg har droppet fordi jeg ikke ville ofre penge på at opbygge lager...
Avatar billede nil.dk Nybegynder
23. marts 2001 - 11:48 #11
mads@nil.dk
icq: 101343906
Avatar billede keysersoze Guru
23. marts 2001 - 12:07 #12
uden at have læst de andres indlæg:

e-biz kører ikke helt som mange har forventet - slet ikke i DK. Alt kører for ustabilt og slet ikke så billigt som mange har forventet. Flere og flere lukker deres w-biz afdeling, da det simpelthen ikke kan løbe rundt - både pga der ikke er nok købere på trods af et faktisk stort marked.

mange vil også gerne se/holde/prøve tingen, og der par håndøre man mange gange sparer er slet ikke det værd.

du lægger meget op til at det er designet der skal sælge - er det design eller mobiltelefoner du vil sælge????

markedsføring snakker du også om - det er dyrt! og bare kig på de forretninger der har forsøgt det? langt de fleste er faldet med et kæmpe underskud!

idéen til det er ikke dårlig! markedet er til stede! mulighederne er det! - der er bare et eller andet der gør, at det altså alligevel ikke lykkedes - og det er hverken pga dårligt design eller manglende markedsføring....

:o/
Avatar billede chimera Nybegynder
03. april 2001 - 10:11 #13
Hvis det var noget kan vi arrengere en overtagelse af www.mobishop.dk - Er opbygger som WEB-CM
Avatar billede chimera Nybegynder
03. april 2001 - 10:12 #14
Lager er ikke nødvendigt.. da jeg har nogle gode forhandler aftaler. day to day
Avatar billede chimera Nybegynder
03. april 2001 - 10:13 #15
Har aftaler med andre forhandlere ang. rep.
Avatar billede chimera Nybegynder
03. april 2001 - 10:18 #16
www.mobishop.dk er nyt og lavet som et test projekt i forbindelse med nogle af vores kunder, så der er ikke gjort det helt store ud af det endnu... tiden du ved .o)

Det er funktionaliteten bag der er spændende for mig som admin... WEB-CONTENT-MANAGER
Avatar billede keysersoze Guru
03. april 2001 - 10:44 #17
chimera >> men som siden kører nu er det da noget som forbrugerombudsmanden burde kigge på;

bare kig på reklamationspligten og returretten - de er strengt ulovlige! og der er også flere andre ting er meget tæt på!

okeedokee >> er du i øvrigt nået videre???
Avatar billede chimera Nybegynder
03. april 2001 - 11:12 #18
??????jaja??????
Avatar billede keysersoze Guru
03. april 2001 - 11:47 #19
??????jaja?????? hvad?
Avatar billede okeedokee Nybegynder
03. april 2001 - 13:14 #20
=> Chimera. Det kunne blive relevant. Vil du ikke kontakte mig på okeedokee@ofir.dk. Gerne med telefon nummer og andre kontakt oplysninger. Angiv også gerne et pris niveau.
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
17. april 2001 - 19:52 #21
Hvordan går det? - er du kommet videre?
Avatar billede nil.dk Nybegynder
18. april 2001 - 13:50 #22
Lukkes?
Avatar billede agony Nybegynder
19. april 2001 - 22:41 #23
det er min overbevisning at det at udbyde en vare på nettet ikke er nok i sig selv. Der skal noget til for at distancere sig fra de øvrige butikker på nettet.

Jeg vil derfor anbefale at sitet indeholder ting som nyheder, info om events, produktanmeldelser (ikke jeres egne), prisudvikling, links til producent, downloads, ringetoner mv.

Få de besøgenes accept på at du må sende tilbud / reklamer til dem via email. Lover kræver deres accept. Og gør det nemt for dem at afmelde denne service igen. På den måde har du muligheden for at de kommer igen skulle de have glemt din butik.

Sagt med andre ord ting som får folk til at komme igen og igen og igen. Svært men ikke umuligt.

Et godt design er vigtigt men det skal tilpasses til målgruppen og budskabet.

lige en lille brainstorm fra min side :-)

held og lykke med det.
Avatar billede agony Nybegynder
20. april 2001 - 11:40 #24
loven kræver        sådan staves det :-|
Avatar billede ruderkonge Nybegynder
22. april 2001 - 23:35 #25
JEg mener ikke at det er umuligt at sælge via internettet (e-commerce, ikke e-business) Du skal bare finde et produkt hvor:

1. Avancen er mindst 2-300%
2. Varen er let at forsende og bestille uden nærmere anskuelse
3. Servicen er i top, altså ingen tomme løfter+ hurtig levering.

Du skal sammenligne det med at starte en strøgbutik i området hvor du bor, det kræver know-how, tid, og flid.
Avatar billede ruderkonge Nybegynder
22. april 2001 - 23:47 #26
Yderligere.

Tænk på hvor få der faktisk køber fordi de har læst en anmeldelse.

Du tjener ikke nok på mobiltelefoner.

Så med mindre du kan sælge sand i sahara, eller du kan tjene 5-600 pr telefon (hvilket du evt kan hvis du har de sædvanlige forhandler aftaler med teleudbyderne) er der 0-profit i det.

Istedet for en masse dikkedarer skal du lave et simpelt site- som fungerer godt, er nemt at bruge, og nemt at købe fra.Lav et ypperligt service-koncept. Giv dig god tid til at bygge konceptet, og overhold det - flyt dig ikke uden for dine linier bare fordi andre mener det du laver er forkert. Men gør det alligevel fleksibelt.

Keep in mind; Dealing without profit is philantropy. ;-)
Avatar billede nil.dk Nybegynder
23. april 2001 - 08:23 #27
Hvilke produkter giver en avance på 2-300 %?
Avatar billede ruderkonge Nybegynder
23. april 2001 - 16:57 #28
Vi har samarbejdet med flere virksomheder, som ikke alene i butikker- men også på internettet har avancer som ligger i den kategori - til tider endda højere.

Kunsten er: egen import, parralel-import mv.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
23. april 2001 - 21:43 #29
Men man skal vel op i en vis prisklasse før det kan lade sig gøre.
Avatar billede ricky Nybegynder
26. april 2001 - 12:15 #30
takker for point...

hvad er status m.h.t. din ide ?