Avatar billede kogt Nybegynder
10. februar 2005 - 21:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fjernskrivebord uden password

hej

jeg har en server som jeg gerne vil bruge fjernskrivebord til!

serveren kører winxp. computeren er sat til og starte op kl 5 hverdag og for at kunne det er der ikke password på...

men så igen hvis jeg skal bruge fjernskrivebord så kræves der et password... kan dette undgåes...???

dertil leder jeg efter et program/script what ever, som kan starte en hlds (half-life dedicated server) op..!?

lige nu starter den fint hlds.exe op men så skal man selv trykke på ("start" server)

altså den skal kunne "fjernstyres" men skal oxo kunne starte sig selv op med diverse programmer...!!??
Avatar billede leif Seniormester
10. februar 2005 - 21:57 #1
Det med fjernskrivebord, sæt password på brugeren og skriv "control userpasswords2" i kør, der i kommer der en boks op hvor du fjerner hakket at man skal angive brugernavn og password, når du trykker OK, vil den spørge hvilken bruger den automatisk skal logge ind med samt hvilket password denne bruger har !
Avatar billede screem_brille Novice
10. februar 2005 - 21:58 #2
Det er da direkte vanvittigt at ville fjerne passwordet på en remote session, så vil ALLE kunne gøre hvad de vil med din maskine (og det er ikke en server ;) )
Avatar billede mip Nybegynder
10. februar 2005 - 22:03 #3
Avatar billede lap Nybegynder
11. februar 2005 - 07:35 #4
og til at trykke på "start" kan du bruge autoit fra http://www.hiddensoft.com/autoit3/
Avatar billede kogt Nybegynder
11. februar 2005 - 12:08 #5
hehe det er super tak for det, vil lige prøve det når jeg kommer hjem fra arbejde

hvis det virker leif og lap så læg lige et svar...?!?! finder ud af om det virker i dag!
Avatar billede kogt Nybegynder
11. februar 2005 - 14:58 #6
hlds.exe kan ikke køres med kommandoen "run" i et script (som autoit3 bruger)
Avatar billede lap Nybegynder
11. februar 2005 - 16:16 #7
Det er heller ikke nødvendigt - start hlds.exe og bed autoit om at finde vinduet - og trykke på knappen.
Avatar billede kogt Nybegynder
11. februar 2005 - 20:22 #8
du bliver nød til og forklarer det nærmere lap jeg kan ikke lige finde ud af det
Avatar billede lap Nybegynder
11. februar 2005 - 21:59 #9
det undrer mig at du mener, af hlds.exe ikke kan startes fra en kommandolinie, men under alle omstændigheder....

Du skriver: "lige nu starter den fint hlds.exe op...." - fortsæt med det. Du starter også et autoit script, som kan finde vinduet (bruger autoit "active window info" til at finde ud af, hvordan du finder vinduet - og trykker herefter på "start" knappen).

Funktionen Winactivate og ControlClick er de 2 funktioner, som du efterlyser.
Avatar billede kogt Nybegynder
12. februar 2005 - 15:04 #10
okay jeg fandt ud af det :) tak for hjælpen

scriptet kom til og se saadan ud "kort" men det virker

winactivate ( "Start Dedicated Server" )
ProcessWait ( "process" , 10 )
send ( "{enter}" )

hvis i lægger nogle svar deler jeg point ud!
Avatar billede lap Nybegynder
12. februar 2005 - 16:59 #11
et lille svar :-)