Avatar billede hello2all Nybegynder
10. februar 2005 - 20:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

visum i USA

Hejsa.

Der plejer at være hjælp at hente herinde så prøver lige.

Jeg vil gerne til USA i over tre måneder hvliket vil sige at et almindeligt turist visum ikke er tilstrækkeligt.

Rejsen er kun en fornøjelsestur og jeg tror derfor ikke at der er noget belæg for at søge visum til USA.

Er der nogen som har erfaring med ophold i USA i over 3 måneder?

Har hørt rygter om at man kan rejse til mexico i 1 dag og rejse ind på turistvisum igen. Er det rigtigt eller hvor lang tid skal man have været ude af USA for at komme ind igen?

Håber at nogen kan hjælpe.
Avatar billede belle Nybegynder
10. februar 2005 - 21:49 #1
Ring og spørg på den Amerikanske ambassade. De vil med glæde hjælpe dig.
http://www.ambassade.dk/usacphe-da.php3
Avatar billede ravnemor Juniormester
10. februar 2005 - 23:04 #2
Avatar billede hello2all Nybegynder
11. februar 2005 - 15:55 #3
Jeg ved godt at man kan få visa i 90 dage (visaWaiver) som turist men jeg vil gerne være der over 90 dage.

Har prøvet at ringe til ambassaden men nummeret går ikke igennem. Har også skrevet til både den danske ambassade som henviste mig til U.S ambassade som henviste mig til copenhagen@et_eller_andet.gov som henviste mig til samme tekst som jeg har læst mange gange.

Man kan søge om visa hvis man enten skal studere, arbejde eller andet meget relevant i USA. Men det virker ikke som om at man kan søge om visa kun på basis af turisme.

Men ville gerne høre fra nogen som evt. har prøvet det selv eller kender til nogen som har.
Avatar billede hello2all Nybegynder
09. marts 2005 - 20:16 #4
Luk... tager et smut til mexico og saa skulle den skid vaere slaaet