Avatar billede gaestgiveren Nybegynder
10. februar 2005 - 19:22 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Problemer med opstart

Hej eksperter!

Jeg har en bærbar acer. Der er bare pludslig sket det et når jeg prøver at åbne min computer sker følgende:

Acer opstarts skærm > Sort skærm i 5 min. > Windows XP opstarts billede > Genstart

Nogle som ved hvad problemet er ?
Kunne godt tænke mig at formatere den, men det vil den jo ikke give mig lov til

på forhånd tak
Avatar billede screem_brille Novice
10. februar 2005 - 19:26 #1
Kan du starte op i fejlsikret tilstand ? tryk F8 under opstart.
Avatar billede haverslev Novice
10. februar 2005 - 19:54 #2
Acer opstarts skærm > Sort skærm i 5 min. > Windows XP
Sort skærm i 5 min. tyder på, at den har problemer med at finde hardware, f.eks ram.
Prøv først at gå i Bios og se om den finder dit harware
(tryk på DEL i opstart, for at komme i bios)
Når du er i bios kan du også "load default settings".
En mulighed er også defekte ram, har du nogle du evt. kan låne og afprøve med.
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2005 - 20:11 #3
Hvis du blot vil formatere starter du bare op på din CD som du har sat til "first boot device" i BIOS, hvis du booter på cd-en får du ikke problemet med genstart
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2005 - 20:12 #4
Husk at trykke på en tast når du bliver bedt om det straks efter boot
Avatar billede gaestgiveren Nybegynder
10. februar 2005 - 20:19 #5
"Hvis du blot vil formatere starter du bare op på din CD som du har sat til "first boot device" i BIOS, hvis du booter på cd-en får du ikke problemet med genstart"

Den mulighed har min bios ikke :)

Men kunne ikke starte op i fejlsikret tilstand, men det virkede derimod da jeg trykkede på noget alá det her:

Åbn windows med den sidst kendte konfiguration der virkede!
Lig et svar alle sammen så i kan få point
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2005 - 20:34 #6
Hvis din bærbare kan køre XP så tror jeg også den kan boote fra cd-drev
Avatar billede haverslev Novice
10. februar 2005 - 20:38 #7
Hvis ikke du har ændret på noget og du ikke har fundet en direkte fejl/konflikt, så er muligheden jo stadig for at du kan opleve det samme en gang til.
Prøv lige at:
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Ehedshåndtering, check om der er noget hardware konflikt/driver problemer.
Hvis der f.eks er et gult udråbstegn udfor nogle af enhederne, så opdater driveren.

Hent evt. programmet EVEREST Home Edition v1.51 som giver en masse oplysninger om din pc.
F.eks kan du klikke på Motherboard, klikke på chipset, nederst på siden kan der hentes opdateringer via producentens www. adresse.  http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3
Avatar billede screem_brille Novice
10. februar 2005 - 20:41 #8
helgec at den kan køre XP siger intet om den kan boote fra CDROM drevet, men ja det burde den kunne.
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2005 - 20:45 #9
"screem_brille" Tak for oplysningen min kommentar skulle nu forstås på den måde at hvis computeren kan køre XP acceptabelt så er den fra dette årtusinde og er det korrekt vil jeg godt æde 2 saltkringler med sennep på at den kan boote fra cd-rom
Avatar billede haverslev Novice
10. februar 2005 - 20:49 #10
helgec > jeg vil bare sige: Velbekomme ;)
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2005 - 19:50 #11
Nu var det morderlig pænt af dig at strø point ud men hvordan løste du problemet ??
Avatar billede gaestgiveren Nybegynder
12. februar 2005 - 20:03 #12
Læs kommentar nr. 5 :)