Avatar billede jeppejp Nybegynder
10. februar 2005 - 15:39 Der er 6 kommentarer

Radio styring. Eksempler ol. søges.

Jeg er i gang med at lave et projekt hvor jeg gerne vil lave noget digitalt kommunikation over FM havde jeg forestilt mig... (AM kan vel også bruges??)

Jeg er meget intereseret i nogle eksempler på hvordan det er gjort før.
Jeg må indrømme jeg er lidt på bar bund som det ser ud nu, så næsten alt har interesse... :)

//Jeppe
Avatar billede japping Nybegynder
10. februar 2005 - 15:56 #1
Avatar billede jeppejp Nybegynder
10. februar 2005 - 17:07 #2
Hmmm... Det er vel en model man kan købe... Jeg havede forestillet mig at lave det selv... (håber at det fremgår af min sørste post)
Avatar billede screem_brille Novice
10. februar 2005 - 17:27 #3
Nu inden du kommer for godt igang, så har du fået tilliadelse og et frekenvs område anført ikke ? ellers er det såvidt jeg ved ikke lovligt at rode med. (kan være lavet om inden for de sidste par år, men tvivler på det, mener da en FM prøve sender er ulovligt)
Avatar billede richardjensen Seniormester
10. februar 2005 - 18:05 #4
Så vidt jeg ved kan man lovligt 'foretage forsøg ' med radiosignaler, - forudsat den udstrålede effekt kun er ganske få ( ? hvor mange ? ) mW og forsøgene kun foregår på bestemte frekvenser. For konkret oplysning: spørg telestyrelsen.
På internettet findes MEGET lidt om emnet,
men på denne adresse:  http://www.webx.dk/rc/uhf-link/uhf-link.htm
er der en smule.
Vh. Richard
Avatar billede japping Nybegynder
11. februar 2005 - 09:15 #5
Det var et eksempel på, hvordan man har gjort før. Ellers må du uddybe hvilken slaks eksempler du vil have.
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 01:56 #6
Kunne man forvente noget feedback ?