Avatar billede jullehansen Nybegynder
10. februar 2005 - 14:12 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Mobil med på ferie til Australien

Hej
Jeg ved ikke om det er stedet at spørge om mobiltelefoner?
Vi skal hele familien til Australien i 3 mndr og vil selvfølgelig gerne have mobilos med. Men hvad er smartest at gøre rent prismæssigt. Er det en ide at bruge taltidskort?
Nogen der har et bud?
Avatar billede articfruit Nybegynder
10. februar 2005 - 14:16 #1
Hvis det er for at tale sammen dernede indbyrdes i famillien, så er det smartest/billigst at købe et eller andet slags abonnement dernede og bruge det. I skal selvfølgelig så lige sørge for at jeres telefoner ikke er simlåst...
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. februar 2005 - 14:18 #2
Jeg ville bruge den sparsommeligt. Tänk på at du også betaler når folk ringer til dig.
Avatar billede jullehansen Nybegynder
10. februar 2005 - 14:31 #3
Nu er jeg ikke så stiv i mobiler, hvad mener du med simlåst?
Det er ikke meningen at tale sammen dernede indbyrdes men vi vil jo nok komme til at skulle lave nogle opringninger lokalt til hotel, campingplads hva' ved jeg. Derudover skal der også ringes til DK, selvfølgelig.
Avatar billede craxx Nybegynder
10. februar 2005 - 14:33 #4
Køb et taletidskort. Der findes mange udbydere der sælger billige taletidskort, som er beregnet til udlandstelefoni. Smut ned i en butik hvor du kan købe sådan noget geil (ex. kiosker) og spørg dig frem.
Mvh. Jeppe
Avatar billede articfruit Nybegynder
10. februar 2005 - 14:37 #5
simlåst vil sige at telefonen er låst til et bestemt selskab eller net! f.eks. kan telefoner låst til sonofon, ikke bruges sammen med et taletidskort fra tdc. Denne simlås kan gratis fjernes hvid man har haft abonnementet mere end 6. mdr. ved teleselskabet...
Avatar billede jullehansen Nybegynder
10. februar 2005 - 14:44 #6
Hvis vi skal købe et taletidskort/abonnement i aus (for at ringe billigt lokalt) så skal man skifte simkortet eller hvordan?
Avatar billede articfruit Nybegynder
10. februar 2005 - 14:46 #7
ja...
Avatar billede craxx Nybegynder
10. februar 2005 - 14:46 #8
det siger du jo..
Avatar billede articfruit Nybegynder
10. februar 2005 - 14:47 #9
en anden mulighed er denne... men den kan vist ikke bruges fra mobiltelefonen... http://www.smarttravel.dk/Default.asp?Action=Details&Item=141
Avatar billede articfruit Nybegynder
10. februar 2005 - 14:51 #10
http://www.tele-link.dk/ kender ikke til det, men dette ser også ud til at kunne bruges...
Avatar billede jullehansen Nybegynder
10. februar 2005 - 14:51 #11
Okay, jeg er lidt tungnem, men tror jeg har fattet det.
>articfruit lægger du et svar også, så kan I dele.
:o)
Avatar billede articfruit Nybegynder
10. februar 2005 - 14:53 #12
:o)
Avatar billede jullehansen Nybegynder
10. februar 2005 - 14:58 #13
Tak for hjælpen :o))
Avatar billede screem_brille Novice
10. februar 2005 - 17:37 #14
en helt anden ting er, bruges GSM 900/1800 i Australien ? (som mange telefoner stadig er herhjemme, er det en tri band telefon burde den kunne bruges overalt)