Avatar billede birne Nybegynder
10. februar 2005 - 13:29 Der er 8 kommentarer

Problemer med celeron d cpu

Hej, jeg har for lidt tid siden købt en celeron d 2.66gz 533mhz fsb cpu til at fyre ind i mit soltek 85erv2 bundkort, men synes ikke rigtigt der sker noget når jeg booter op hverken hd, eller skærm reagere.. har prøvet med en anden cpu pentium 1.9ghz tror jeg det var. og der fungerede det helt fint. det er ikke cpuen den er galt med da jeg li har fået en ny af samme slags, hva ka der være galt?
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. februar 2005 - 14:22 #1
Det kan være et BIOS problem.

Checker lige.
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. februar 2005 - 14:34 #2
Kik her: http://www.soltek.de/soltek/FAQ/CPU_list/Soltek-P4_CPU_Support_List.pdf

Anden sidste side, i højre side finder du dit bundkort under 85erv2/-L, og du vil se, at dit bundkort desværre ikke understøtter Celeron d.

Kan du ikke få den byttet, så er det noget skidt. :-(
Avatar billede birne Nybegynder
10. februar 2005 - 15:59 #3
ye fandt os li ud af det.. hmm skidt.. er der ik en måde man ka snyde den lidt? evt noget til bios eller sårn?
Avatar billede birne Nybegynder
10. februar 2005 - 15:59 #4
Ellers må jeg jo ud og ha nyt bundkort
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. februar 2005 - 16:09 #5
Desværre, så har soltek ingen BIOS opdatering, som kan klare dette problem, da det så ville fremgå at den liste jeg henviser til.
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2005 - 10:42 #6
Hva'så, er du tilfreds, så bør du lukke spørgsmålet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. marts 2005 - 15:01 #7
Er du kommer videre ? ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. marts 2005 - 12:55 #8
Man lukker ved at markere navnet til venstre, og så klikke på accepter.