Avatar billede jbm Nybegynder
23. marts 2001 - 10:02 Der er 6 kommentarer

Automatisk oprettelse af MANGE exchange bugere

Jeg skal til at oprette Ca. 1800 Bruger på Exchange 2000, er der en mulighed for at gøre dette fra en command-promt, eller via et Script??
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. marts 2001 - 10:41 #1
Her er der noget vejledning vedrørende automatisering:

http://www.microsoft.com/technet/Outlook/TechNote/prfpatch.asp

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. marts 2001 - 10:47 #2
Her er der et link til et automatiserings program:

http://www.softwareshelf.com/products/display.asp?p=39

Have you ever wanted the ability to engage batch scripts when you create, copy or delete users?  Now you can!  TEM 3.05 features advanced Task Automation User Exits which allow you to do more jobs with the click of a button.

/per
Avatar billede svein Nybegynder
26. marts 2001 - 09:00 #3
Har du oprettet brugerne i AD?
Avatar billede jbm Nybegynder
26. marts 2001 - 14:38 #4
ja, de er oprettet i active directory, hved hjælp af et script, men der kan jeg ikke tilføge mailboxen.
Avatar billede svein Nybegynder
30. marts 2001 - 08:07 #5
Det kan laves meget simpelt;
I AD Users and Computers markerer du alle de userkonti du ønsker at oprette mailbokser for - højreklikker og vælger Exchange tasks, der vil gå et øjeblik og så vil du få en mulighed for at oprette mailbokse, instant messaging, etc.
Avatar billede donlasse Nybegynder
11. april 2001 - 13:34 #6
Jamen pointen er at at scriptet( batch filen ) skal køre uden tastetryk