Avatar billede xsms Nybegynder
22. oktober 1999 - 21:34 Der er 11 kommentarer

Sms

Kan man godt lave en form der sender dee indtasted informationer til serven li om på en almendeelig sms side på netet?
Avatar billede justincase Nybegynder
23. oktober 1999 - 00:00 #1
JA....    --(Forstår jeg dig ret  :  du vil sende sms)--

Har du et spørgsmål.

Hvilken delphi bruger du, har du installeret noge 3'part ??

????????? hvad spørger du om ?????????

JustinCase
Avatar billede lrj Nybegynder
26. oktober 1999 - 14:45 #2
Ja, det kan du. Problemet er at finde en server der vil tage imod.

I asp-gruppen har der været en del diskussioner om sms - der kan du finde ret mange informationer..

Sig lige til hvis du vil have lidt mere konkret info..
Avatar billede xsms Nybegynder
26. oktober 1999 - 20:19 #3
Ja men dettte script formen skal sende til er perl!
Avatar billede lrj Nybegynder
27. oktober 1999 - 01:34 #4
Det skulle for så vidt være lige meget - det jeg mente med asp-gruppen er, at der kan du se noget generel information om hvordan du laver et interface til en sådan server...

At scriptet du skal sende til er skrevet i Perl burde ikke betyde noget - hvis bare det overholder CGI-standarden (Common Gateway Interface). Det er nemlig stort set uafhængigt af hvilket værktøj cgi-programmet er lavet i. Nok om det.

Okay, prøv at se på følgende spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=76
Koden er i Perl, men det er åbenbart ikke noget problem. Det du gør er, alt afhængigt af hvilket telefomnummer brugeren indtaster, at sende en mail til den rigtige server. Mere er der ikke i det.

God fornøjelse
Avatar billede lrj Nybegynder
27. oktober 1999 - 01:35 #5
Æh, hvad angår afsendelse af mails: der er en komponent til det i Delphi...
Avatar billede snorga Nybegynder
27. oktober 1999 - 08:59 #6
Hvis måden du kan sende til scriptet er noget i stillen med:
HTTP://xx.xx.xx.xx/cgi-bin/sendmail?TIL=yy&BESKED="tekst"

så kan du bare åbne en TCPIP for bindelse til xx.xx.xx.xx
og sende tekst stringen "GET cgi-bin/sendmail?TIL=yy&BESKED="tekst""

Så forøvrigt hele den htmlside tilbage  i tekststringe.. Her kan du så lige (måske) tjekke om det gik godt..

I delphi's internet pakke er der en tcp/ip component der kan bruges.
Avatar billede lrj Nybegynder
27. oktober 1999 - 13:42 #7
I forlængelse af snorgas forslag:

Hvis du vil bruge rå tcp/ip, skulle du måske se på ICS, som er en freeware meget fed netværks-suite: http://www.rtfm.be/fpiette/indexuk.htm

Den er noget mere stabil/fleksibel ende Dephis komponenter
Avatar billede snorga Nybegynder
27. oktober 1999 - 13:44 #8
lrj>>Hmm.. Hovedopgave?
Avatar billede razmataz Nybegynder
02. februar 2000 - 13:42 #9
Jeg har lavet et program til at sende SMS'er med, jeg bruger den metode at jeg udfra nummeret finder ud af hvilket tlf. selskab tlf. nummeret tilhører. Derefter mailer jeg beskeden til selskabet, og de sender den videre...  Du kan hente programmet på http://uptodate.dht.dk ( den kommer online i næste uge :) )..
Til formålet skal du bare bruge NMSMTP komponenten, og så maile gennem det. :)

Det eneste problem med denne metode er, at man ikke kan sende til Telia abonenter.. Men hvem har også telia idag?! ha ha
Avatar billede razmataz Nybegynder
02. februar 2000 - 13:44 #10
Forresten, du skal bare bruge en fri mail-server til at sende igennem, der er bla . 194.182.32.245 , men den er ikke online efter kl 16.00.
Avatar billede koonz Nybegynder
24. september 2000 - 14:27 #11
razmataz

Jeg ved godt det er lidt off topic, men nu vi er inde på det, hvordan finder du så ud af hvilket selskab nummeret tilhører ?