Avatar billede rolli Nybegynder
23. marts 2001 - 09:58 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Total Sletning/afinstallereing af en Printer på ADV. server

Afinstalation af en printer fra 2K Server 23/03 2001 09:48:15    60 point fra rolli

JaJa man kan ikke bare slette iconet, for win 2000 husker installationen fra tidligere :)

Jeg er vild for at vide hvordan man fjerne en printer driver og de extra tilføjet driver til andre oprativersys.

Hvor sletter men filerne hvis man ikke kan finde dem i \\winnt\\inf(skjult)??? Har søgt efter dem i registy\'et, men kan ikke rigtigt finde dem,

Anyone??
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2001 - 10:00 #1
Hvorfor nu dette spm igen, var der noget galt med spm tidligere det var faktisk præcis det samme.
Avatar billede rolli Nybegynder
23. marts 2001 - 10:06 #2
HeHe spørgsmålet som du svarede på ligger under WEBSERVER og det er jo ikke lige der spm\'en skulle ligge og jag kan jo ikke slette den igen...sorry.....så kan du jo få flere point :)
Avatar billede bojohansen Nybegynder
23. marts 2001 - 23:31 #3
C:\\Winnt\\System32\\Spool\\Drivers\\W32X86\\3 folder.

Dette er stien til alle printer drivers på en Win 2 K maskine.

Hvis du ikke har andre printere installeret kan du roligt slette alle filer i denne mappe og starte forfra. Hvis du har andre printere installeret skal du lige passe lidt på med hvad du laver derinde, men har du styr på din server sletter du bare hele skittet og starter forfra :-)
Avatar billede rolli Nybegynder
24. marts 2001 - 00:02 #4
Det virker ikke endnu, da jeg ikke kan slette filerne da de er i brug, er der en om vej end at boote med en NTFS dos bood disk???
Avatar billede bojohansen Nybegynder
24. marts 2001 - 00:13 #5
Click Start, point to Settings, and then click Printers.
Right-click the default printer icon, and then click Delete.

The default printer icon has a white check mark in a black circle in its upper-left corner.
Click Yes to confirm that you want to delete this driver.
Open Computer Management.
In the console tree, double-click System Tools, and then click Services.
In the details pane, right-click Print Spooler, and then click Stop.
In My Computer or Windows Explorer, delete all of the files and folders in the C:\\Winnt\\System32\\Spool\\Drivers\\W32X86\\3 folder.

If Windows isn\'t installed on drive C in the Winnt folder, go to the appropriate folder.

If you aren\'t able to delete these files and folders after you stop the spooler service, or if you receive a message stating that the files are in use:
Open Computer Management.
In the console tree, double-click System Tools, and then click Services.
In the details pane, double-click Print Spooler.
On the General tab, under Startup, click Disabled in the list, and then click OK.
Restart your computer.

You should now be able to delete the files.
Open Computer Management.
In the console tree, double-click System Tools, and then click Services.
In the details pane, double-click Print Spooler.
On the General tab, under Startup, click Automatic in the list, and then click OK.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
24. marts 2001 - 00:15 #6
g\'nat
Avatar billede rolli Nybegynder
24. marts 2001 - 00:25 #7
Tak intil vidre, Er igang med at chekke det :)
Avatar billede bojohansen Nybegynder
24. marts 2001 - 12:10 #8
Slet dem eventuelt fra dos, inden opstart af win
Avatar billede rolli Nybegynder
25. marts 2001 - 19:49 #9
Jeg kan godt slette alle filerne!! Men den husker stadig driverne....:(
Sorry
Avatar billede bojohansen Nybegynder
25. marts 2001 - 20:28 #10
Prøv at geninstallere driveren til printeren, men ved at pege på den driver version som du ønsker. Det skal virke.
Avatar billede svein Nybegynder
26. marts 2001 - 09:10 #11
Start Windows 2000 i Safe Mode.
Gå i Start - Settings - Control Panel - Add/Remove Hardware. Vælg så Unistall a device!
Vælg din printer og den vil afinstalleres!

Simpelt - men det virker og det er \"The Microsoft Way\".
Avatar billede rolli Nybegynder
27. marts 2001 - 08:35 #12
Den vil jeg lige prøve når jeg kommer hjem, lyder underligt men jeg vil prøve........

MEEEEEN det kan du ikke bare gøre i en virksomhed, bare fordi du vil fjerne en forkert driver, hvad ville et firma ikke sige til, at man vil lukke serveren ned for en så dan lille oberation.....Der burde/må være en anden smarter løsning for en online server :)
Avatar billede dr.kaos Nybegynder
07. august 2001 - 00:15 #13
Her findes et lille program til at fjerne printer programmet fjerner alle filer vedrørende printeren men kræver dog en genstart af computeren da der også fjernes dll filer.

REMPRN_134D.EXE

http://www.service.kyocera.de/cgi-bin/kyolang.exe?Action=Tools-Download&tools=39

den er funder på site
http://www.service.kyocera.de/

under \"Triber, Support,Service\"
under \"Service\"

BRM