Avatar billede kapoou Nybegynder
10. februar 2005 - 10:55 Der er 4 kommentarer

Automatisk opdatere graf

Jeg har et excel document som er opbygget af 3 ark. Ark 1 er en graf. Ark 2 er udregninger af de rådata som ligger i ark 3.

Dataen bliver via ASP på nettet lagt ind i ark 3 som så skal udforme grafen via udregningerne. Mit problem er så bare at dataen ikke bliver opdateret i ark 2 men kun bliver lagt ind i ark 3. Hvordan kan jeg få excel arket til automatisk at opdatere ark 2 så grafen på ark 1 kan blive vist korrekt?
Avatar billede xelor Nybegynder
10. februar 2005 - 11:55 #1
Har du prøvet at lægge en event-hændelse ind på Ark3, der gør at arket beregner sig selv, når data i Ark3 bliver opdateret/Ændret?

Eventen er

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

    ThisWorkbook.Calculate()

End Sub
Avatar billede kapoou Nybegynder
21. februar 2005 - 16:13 #2
Hvor skal denne event indsættes? Er ikke så skarp i excel!
Avatar billede mgraae1 Nybegynder
25. maj 2005 - 19:58 #3
Du kan med fordel indsætte en pivottabel, baseret på data i ark 3. Derefter vælger du at oprette et diagram med direkte reference til din nye tabel. Når du opdaterer pivotabellen (højreklik og vælg opdater) vil diagrammet automatisk ændre sig.
Avatar billede sjap Praktikant
25. maj 2005 - 23:27 #4
Eventen skal placeres i koden til det ark, hvor der kan ske ændringer. Hvis jeg har forstået din beskrivelse korrekt, så er det i ark 3.

Jeg ved dog ikke noget om ASP, så jeg ved ikke om det har nogen effekt (heller ikke mgraae1's forslag). Hvis det ikke virker, kan du evt. prøve at flytte spørgsmålet til ASP-kategorien.