Avatar billede marie14 Nybegynder
10. februar 2005 - 10:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Anbefal et godt redigeringsprogram

Hej
Er der nogen der kan anbefale et godt program, der kan redigere videofilm og foto, der herefter skal bruges på bl.a. web sider?
Mvh. Marie
Avatar billede majsmarken Nybegynder
10. februar 2005 - 10:50 #1
Kig her omkring: http://www.digitalempire.dk/

Evt. [MS Movie Maker 2]: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=82887484-6f21-43e2-b4e2-051f72c11a77&DisplayLang=da
* Dansk
* Gratis tillæg til XP

Den har jeg brugt til at finpudse et VHS sammenklip (~2 timer video). Fjerne huller, lægge introer, rulletekst, osv ... Det vil ta' sin tid men ganske sjovt...
Avatar billede marie14 Nybegynder
10. februar 2005 - 11:16 #2
Jamen tak for det. Det ene link var "dødt",
men Windows Movie Maker ser brugbar ud.
Avatar billede spoonrider Praktikant
10. februar 2005 - 13:42 #3
Jeg ville hellere anbefale Pinnacle studio 9. Det er et meget overskueligt program. Hvor men hele tiden kan se hvad man laver. Man kan endda se det i fuld skærm. Her kan man også med større overskuelighed end windows movie maker, lægge lyd, musik, tale, tekst.
Avatar billede marie14 Nybegynder
10. februar 2005 - 14:50 #4
Er Pinnacle studio 9 et gratis program?
Avatar billede spoonrider Praktikant
10. februar 2005 - 14:56 #5
Nej det er det ikke.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
10. februar 2005 - 15:06 #6
Citat fra [10/02-2005 10:50:02]: "* Gratis tillæg til XP" ...
Avatar billede marie14 Nybegynder
10. februar 2005 - 15:08 #7
Tak for rådet, men der er kun en der kan få point, så jeg giver dem til majsmarken, som anbefalede et jeg kunne afprøve med det samme.
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
10. februar 2005 - 16:25 #8
Synes dog også lige jeg vil nævne Adobe Premiere Pro, der kan du konvetere dine videoklip så de passer til forskellige internet hastigheder, ret fixt hvis man har en side hvor der skal være meget trafik
Avatar billede majsmarken Nybegynder
10. februar 2005 - 18:23 #9
ping...
[MS Movie Maker 2] ka' også optimere/konvertere din fine film til vilkårlig størrelse/kvalitet. Samt lægge anden intro/outro lyd på. osv osv.
Kig lidt på det.

"* Gratis tillæg til XP" ... Dermed ikke noget med P**** udgave af andre store programmer - tihi...

PS: Hvis du har ServicePack2 på din kværn har du allerede programmet - kig i din startmenu...