Avatar billede steelboy Nybegynder
10. februar 2005 - 02:04 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

PIX 501 setup

Vil følgende netværksopsætning betragtes som værende for usikker?

Internet <-e0-> Pix 501 <= [e1-> Windows server] [e2-> Lokalnet]

Hermed menes at server og lokalnet er koblet til pix'ens switch.

Windows serveren skal fungere som mail- og fil-server, og pix'en åbnes for smtp til server.

Vil ovenstående udgøre en betydelig sikkerhedsrisiko såfremt serveren vedligeholdes med seneste updates/patches?
Avatar billede kelmek Nybegynder
14. februar 2005 - 08:18 #1
Hvis du kører den stramt, og absolut kun åbner de porte du skal bruge - også udgående, kan sådan en opsætning godt bruges. Jeg regner med at du så kun vil åbne for smtp ind, og ikke andet.

/Jakob
Avatar billede vistodk Nybegynder
16. februar 2005 - 10:52 #2
jeg ser intet problem i den konfig, bare du kun lukker op for det du selv hævdede
Avatar billede steelboy Nybegynder
20. februar 2005 - 22:17 #3
Tak for svarene!
Bare rolig kelmek - jeg kører den stramt ;)