Avatar billede donsimon Nybegynder
09. februar 2005 - 21:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Intel ICH5R eller Promise 20378 på P4P800e deluxe Hvad er bedst?

Jeg er den lykkelige ejer af et asus P4P800e deluxe hvortil jeg har to sata diske i RAID. Det piner mig dog at jeg ikke ved om jeg har brugt den bedste controler til formålet, især nu når jeg overvejer at købe en raptor til at ha' styresystem ect. liggende på.

Jeg er i tvivl om det er bedst at bruge intel ICH5R eller promise 20378 controleren både i det tilfælde at jeg kun har to SATA diske i RAID 0 og hvis jeg har en raptor + to SATA diske i RAID (hvis jeg skal ha' en raptor kommer den jo til at bruge en af controlerene).

Hvilken controler er bedst?

Jeg har læst i manuellen på asus' hjemmeside og på forumet men kan ingen ting finde om hvilken der er mest optimal.

MVH
Simon
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. februar 2005 - 08:21 #1
Jeg kan fortälle dig, at promise controlleren körer direkte på PCI bussen, og skal derfor dele båndbredde med andre PCI enheder.
ICH5 chipsettet derimod har sin egen kanal, selvfölgelig sammen med andre IDE koblet på ICH5.

Ud fra dette bör du selv kunne vurdere, hvor du har störst båndbredde til rådighed, og så välge at sätte systemdisken derefter.

Undskyld de svenske ä'er og ö'er, men jeg er p.t i Sverige.
Avatar billede donsimon Nybegynder
11. februar 2005 - 07:59 #2
Det vil altså sige at alt andet lige er båndbreden størst på ICH5, hvilket så er mest egnet til at tilslutte de to RAID diske. Men hvis jeg erhverver en Raptor så vil det være denne der skal tilsluttes ICH5'en og de to andre RAID diske på promise controleren, da den er ment som systemdisk.

Simon
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. februar 2005 - 10:54 #3
Ganske rigtig, og hvis du mener jeg har fortjent points, så lægger jeg her et svar.
Avatar billede donsimon Nybegynder
17. februar 2005 - 12:12 #4
Det har du da... Tak for hjælpen.
Avatar billede donsimon Nybegynder
17. februar 2005 - 12:13 #5
har du fået dem?
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. februar 2005 - 10:37 #6
Så skal du markere mit navn til venstre, og så trykke på accepter.
Avatar billede donsimon Nybegynder
19. februar 2005 - 19:37 #7
aaahhhh... (læs: dit fjols símon, håber ikke andre kigger på indlæget)
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. februar 2005 - 00:30 #8
Takker ! ;-)